Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1169 ggr
Moa-16
0

You tube!.

Det här kanske inte hör hemma här?. Jag vet inte riktigt var men man kan ju försöka;D. E är det någon här som hajar det här med att ladda upp video klipp på you tube?. Det jag undrar är om det går att korta av och klippa i videon?. För jag hittar ingenstans som man gör det?. Det borde väl gå?. Eller?.

guraknugen
0

Varför inte klippa videon först och sedan ladda upp den?

Moa-16
0

Jo men nu har jag redan laddat upp videon på you tube och raderat den på kameran/datorn =/. Tänkte att det vore smidigt om det gick. Men det går nog inte.

pentsium
0

Du kan ju spara ner den från youtube, klippa den och sedan ladda upp den igen.

Moa-16
0

E hur gör man det då?. Är inte så bra på sånt där.

pentsium
0

Du kopierar in länken till filmen du vill ladda ner på tex denna sidan, dock så sparas den som .flv vilket jag inte tror att windows movie maker klarar av men i så fall så kan du på samma sida också konvertera filen till tex .wmv

Moa-16
0

Ok, Ska testa..

Moa-16
0

Känner mig extremt trög nu. Men var ska man ladda upp den?. Måste man ladda upp ett sånt program först då eller?.

Kaj
0

Nej, när du klistrat in länken (från adressfältet i din webbläsare) till videon på Youtube trycker du på Download knappen till höger om URL fältet (där du klistrade in din länk). Efter ett litet tag får du upp sidan igen och då har du en grön rubriklad lite längre ner som heter Download links. Där finns länkar till din youtube video som du kan klicka på för att spara ner filen i olika format. Vilket väljer du själv

Det du såg var nog länkarna direkt under din inklistrade länk. Detta är reklam länkar till program sofm kan konvertera video filer så dessa behöver du inte bry dig om

Moa-16
0

Har lyckas överföra videon till datorn igen. Vart tyvärr sämre bild. Hittar inte var man redigerar klippet på datorn heller?.

Kaj
0

Att det blir sämre bild beror på att videon komprimeras på youtube. Det går inte att få tillbaka orginalkvalitén dessvärre.

Om du hade den på datorn och raderade den kan den finnas kvar i papperskorgen ifall du inte tömt denna åxå

Moa-16
0

Tyvärr så raderade jag den i papperskorgen också:(. Men då vet jag iaf att jag måste klippa den innan jag laddar ner den. Tack för hjälpen^O^.