LG BlueRay BD370
Denna BD spelare har ju ingång för USB och det funkar bra med t ex en USB sticka eller en USB disk.
Men jag undrar om någon vet om det går att plugga in en USB disk som strömförsörjs via USB porten på den?

Ska ju gå om usb-porten ger tillräckligt med ström, annars så e det ju bara att köra med en sån kabel med en extra usb-kontakt för extra ström och koppla den på en usb-hub med extern strömförsörjning… Ofta så finns det ju också stöd för extra strömforsörjning för små externa diskar.

OK skall pröva och köpa en WD Passport 250 Gig och se om det funkar. Kan iofs tänka mig att BD 370 inte klarar av att leverera ström via USB porten men testa kan man ju. Bara och lämna tillbaka Passporten annars.
Är i övrigt jätte nöjd med BD 370. Den klarar givetvis av Blue Ray och DVD skivor men har även stöd för en massa andra format såsom DIVx, XVID, Mpeg-4 och bäst av allt, den klarar även av MKV filer vilket inte många BlueRay eller DVD spelare gör ännu.
Den klarar även av musik och bildfiler utan problem.
Snabb är den åxå. Laddar en DVD skiva på några sekunder och en BlueRay på under 15 sekunder.
Enda kruxet är ju att MKV filer oftast är rätt stora (typ över 10 gig) och USB porten bara klarar FAT/FAT32 vilket begränsar filstorlek till max 4 Gig. Detta är iofs inte ovanligt utan det gör de flesta (om inte alla) spelare som har en USB ingång då NTFS mer är ett Windows format.
Men detta löste jag genom att ta hem MKVToolnix och installerade på PCn. Detta program (finns med GUI) klarar av att splitta upp MKV filer utan att förstöra kvaliten. Och snabbt går det åxå. En 12 gig fil tar ca 3 minuter att splitta upp i fyra delar. La sedan dessa på en USB sticka och petade in i USB ingången på BD 370 och den spelade filmerna i ordning utan problem och med kvalitet som vida överstiger DVD
Har spelare nätverksstöd och DLNA-stöd?
Låter den någonting?
Mvh // Johan

Nej jag tror inte den har stöd för DLNA (efterföljaren BD 390 har det). Den har stöd för 802.11n och UpnP.
Den skall även klara NTFS stöd för USB porten vilket eliminerar att man endast kan ha filer på max 4 Gig.
Läs mer om BD 390 här
Kruxet är att BD 390 kommer att vara mycket dyrare - säkert upp mot en 4.000:- Den skall dyka upp i affärerna runt aug/sept-09
BD 370 är knäpptyst
Pris på netonet är 1980:- (kostar annars runt ca 3.500:-)

Har fått svar från LG supporten att BD 370 inte kan använda sig av en USB disk som har strömförsörjning via USB porten utan disken måste ha egen strömförsörjning.
Inga problem egentligen bara en extra strömkabel som tar upp plats och samlar damm.