Ifokus i mobilen
Jag onskar att jag kunde skriva pa iFokus nar jag anvander mobilen. Men nar jag ar inne med opera som webblasare, kan jag inte klicka i rutan for att skriva. Nagon som vet om jag kan gora nagot at det? Blir det sa for alla som har opera i mobilen? Det har skriver jag fran webblasaren som redan finns i mobilen, men da kan jag inte skriva vara svenska bokstaver som ni ser. Nagon som kan hjalpa mig?

Mvh Stephanie 

Mm. Jag saknar också det.
Jag tror att det förr eller senare kommer bli en mobil version som är anpassad för mobiler med lite större touchskärmar, typ iPhone, Samsung Omnia, HTC-telefonerna, Android-telefoner, LG:s touchmobiler och de Nokia och SonyEricsson-mobiler som har lite större touchskärmar.
Mvh // Johan
I iPhone och iPod Touch funkar det att skriva i webbläsaren… Detta inlägget skriver jag från min mobil.
Edit: Så det är nog bara Opera som har det problemet… iPhone kör Safari.
Har själv en mobiltelefon från stenåldern och vet därför inget om mobilversionen av Opera, men om den på minsta lilla sätt påminner om ”riktiga” Opera, så borde det finnas en möjlighet att rapportera webbplatsen till Operas utvecklare så att de kan rätta till problemet i en framtida version, om det skulle vara webbläsarens fel att det inte fungerar. Om man inte får reda på att ett fel existerar är det ju oerhört liten sannolikhet att felet blir fixat.
Problemet med Opera är att den tror att den har fullt stöd för JavaScript, men det har den verkligen inte. Det gör att den tror att den kan ladda lyxeditorn för att skriva inlägg, när det i själva verket hade varit mycket bättre om den lät bli.
Vet inte om Opera kan stänga av javascriptstödet, det borde isf fungera.
Mvh // Johan
#1 Tyvärr har jag ingen mobil med touchskärm, men jag vill helst ändå kunna skriva när jag är inne och läser. Det blir lite dumt, för jag kan inte hålla mig borta från att läsa, men då står ju även trådarna som lästa, utan att jag kan svara. Så jag försöker lägga på minnet att svara när jag kommer hem i de olika trådarna jag läst, men det händer ju aldrig…
#2 Ja, det verkar bara vara Opera som har problemet. Jag har ju en annan webbläsare på mobilen också (som jag skrev), men där kan jag inte skriva å, ä och ö, plus att den är galet seg. Sidorna visas också lite konstigt ibland. Ingen webbläsare jag gillar alltså… Och utöver det vet jag bara att det finns Opera som webbläsare till mobiler?
#4 Tyvärr hittade jag ingen sån inställning… 

Mvh Stephanie 

Jag har en HTC touch diamond med Opera och det funkar utmärkt. men vet att jag har haft lite fel med java just på ifocus. Men att skriva funkar.
#6 Problemet som uppstår för mig, är att rutan där man vanligtvis skriver, blir "grå-begie" med en vit… tjock rand i mitten.
Vet inte vad jag ska kalla "randen", den täcker ca en fjärdedel av rutan.

Mvh Stephanie