Skype?
Vad behöver man för att komma igång med att använda Skype?
Och visst är det så att man med hjälp av Skype kan ringa till andra länder med samma kostnader som det normalt kostar att ringa inom det landet?
Tacksam för svar!
Mvh // Staffan
Vad man behöver? Programmet och ett headset med mikrofon? 
Köp ett headset med USB-kontakt, och inte med audiokontakter. Är nästan alltid 10 gånger bättre ljud med usb-headseten.

#1#2 Tack!
Och visst är det så att man med hjälp av Skype kan ringa till andra länder med samma kostnader som det normalt kostar att ringa inom det landet? Eller har jag uppfattat det hela fel då?
// staffan
#3: Om du har Skype Out så tror jag det i princip stämmer.
Mvh // Johan
Ja, i stort sett. Det är exempelvis inte gratis att ringa till USA, men mycket billigt.
#5: Vet du om det blir billigare att ringa inom USA om man skaffar ett amerikanskt Skype-nummer?
Mvh // Johan
Det gör ingen skillnad. Om du anger att du bor i något EU-land så tillkommer moms (dock inte 25%).
Om personer i USA vill ringa dig så kan det ju vara snällt att skaffa ett USA-nummer. Då kan de ringa dig till låga priser.

Man kan även köpa en skype telefon och koppla direkt till routern utan att ha datorn igång. Det räcker då med att routern är på. Blir lite som en trådlös telefon på det fasta nätet

Du tankar ditt Skypekonto med pengar så kan du ringa vart du vill för inga pengar. Jag har tankat med 80 NOK och min man ringer till sin bror i USA nästan varje dag - till hans mobiltelefon. De pengarna räcker jättelänge.
Vi har ett Plantronics headset med USB och mikrofon. Det fungerar helt utmärkt. Det är viktigt med en bra mikrofon. Min svärfar har högtalare + mikrofon vid datorn och det går det med, men det blir så mycket eko runt om och jag hör mig själv. Investera i ett bra headset. Enda nackdelen är att den måste vara ipluggad för att kunna svara när det ringer, annars går ljudet i högtalarna. Jag önskar mig en switch..
Jag har också Plantronics, någon lite dyrare variant. Men ljudet är oslagbart.
#9 Kan du inte ha headsetet inkopplat hela tiden? Eller blir det för mycket sladdhärke på skrivbordet då.

Jo jag kan ha det i hela tiden, men då kan jag inte spela musik i högtalarna om jag gör något annat i rummet… jag har inte hörlurar på mig hela tiden 
#11 Aha då förstår jag problemet. Och jag har en lösning :-)
Ladda hem Plantronics program PerSono. Det finns på deras hemsida. Då kan du ställa in så att allt vanligt ljud kommer till exempelvis högtalarna, men att du vill ha röst-ljud till headsetet.

Tack för tipset! Har nu lastat ner PerSono och ska testa detta!