Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1227 ggr
SaraHjelm9
0

HJÄLP! snälla :(

Hej, jag har ett jätte jobbigt problem med min dator.
Utan att man gör något eller rör något så försviner ljudet bara, går inte att fixa utan man får starta om datorn, men sen bara efter ett tag så går ljudet bort igen, så otroligt iriterande :S Men ibland så funkar ljudet som vanligt flera dagar sen blir det så här igen några dagar.

är det någon som har hört detta problem förut? eller vet vad jag ska göra?

guraknugen
0

Någon skrev hit för ett tag sedan med i stort sett exakt samma problem. Eller var det du som skrev det inlägget också?

Inkanyezi
0

Är det samma om du har hörlurar i stället för högtalare?

Om ljudet hörs i hörlurarna men inte i högtalarna, så ligger felet troligen i högtalarnas förstärkare. Om det inte hörs i hörlurarna heller, kan det vara fel på ditt ljudkort.

[Beavis]
0

Jag har ett liknande problem, Jag får ljud ifrån musikspelaren (media player,winamp mfl)Men inte datorljud och ifrån ex intrnet och internetfilmer.

Jag misstänker att jag kan avhjälpa problemet genom att ominstallera drivrutinrna till ljudkortet? men e osäker då jag nyligen uppgraderade dem på creatives hemsida. jag har ett sån där attans kombikort och inte fristående ljudkort.

dijete
0

#3 Har du kollat under volymkontrollen?:P

#0 Det kanske är glapp i din kabel

SaraHjelm9
0

Hej igen :) tack för alla svar! verkligen  tack :)

Vi trodde att det var ljudkortet, men pappa tog datorn till en kunnig person, och han gjorde ren den ifrån allt damm, och nu funkar ljudet igen :O Lite konstigt men men haha :)

dijete
0

#5 Vad bra! Det kanske hade kommit damm på ljudkortet ;)

[Beavis]
0

#4 eeeeee ja Till saken hör att det kraschade när jag justerade mick och högtalare så jag fick ominstallera och då installerade nya drivrutiner fr mitt ljudkort. det fungerar uppenbarligen då jag kan höra musik och även tal vid samtal över nätet. men systemljud och ljud ifrån andra program fungerar ej.