WINDOWS 98
Jag har köpt ny digitalkamera och ska installera mjukvaran i datorn.
Hade aldrig en tanke på att jag hade för gammalt system för att klara foton och album.
Får då svar att operativsystemsversionen på min dator inte stöds av det här programmet.
Jag måste alltså göra en uppgradering som jag förstår det.
Nu till min fråga - hur går jag till väga ?
Köper man en uppgradering eller…..????
Är helt novis inom området och hoppas på bra infomation här.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Om du har en så gammal dator så att den köptes med Win98 så är det nog dax att tänka på en ny dator istället för en uppdradering av operativsystemet.
Finns det inte program/drivrutiner till din kamera för Win98?
Kan du inte få över bilderna till datorn?
Vad är det för kamera (exakt modell) så kanske du kan få hjälp att hitta en lösning?
Nu minns jag inte exakt hur det är med Windows 98, men du borde kunna skaffa en minneskortläsare och läsa in bilderna den vägen. Bilderna kan ju redigeras i vilket bildprogram som helst.
Jag håller iofs helt med om att om man har en dator som köptes under tiden Windows 98 användes så är det kanske dags att investera i en nya dator. En Dell Dimension kostar inte många tusenlappar och då får man en riktigt bra dator.
// Johan
Mvh // Johan
Kameran är en Sony DSC-W 50. Har inte kommit så lång med den än.
Det fäljde med en CD för installation och den går inte installera - "operativsystemsversionen på din dator stöds inte av det här programmet. Installationen kommer nu att avslutas" får jag till svar.
Jo jag har börjat fundera över en ny dator. Jag ska alltså inte uppgradera det op.system jag har ?
#3: Om du har en gammal dator kommer det inte vara kul att köra XP på den. Iom att du kan få en dator från Dell (utan skärm) för 3500 kr inkl moms och frakt tycker jag du ska satsa på det. Att lägga 1000 kr på en Windows-licens för att köra på din gamla dator ser jag bortkastade pengar.
Mvh // Johan
Jo du har nog rätt.
Tänker mer och mer i de banorna. Ska kolla om kassan tillåter