SP2 Vista
Hej!
Har ju under några veckor läst att SP2 för vista är släppt på fem språk men ännu inte på svenska. Är det någon här som vet om ungefär när den svanska kommer att släppas?
Nope - men det dröjer nog med tanke på att man släpper eng ver först nu.
Windows Vista service pack 2 är här
/L

#1 Jo, eng är ett av de fem språke och artikeln är snart 1 mån gammal så svenska språket torde kanske snart vara på G, någon vet mer kanske :-)

Jag har Service pack 2 på svenska. Men om man känner en som har kontakter med Microsoft har man typ allt sånt roligt =)
Microsofts sammarbetespartners har tillgång till både Vista SP2 och Windows 7 på svenska.. och en massa annat roligt :)
Har svårt att se det ”roliga” i det, i och för sig… Själv har jag inte Windows över huvud taget och jag har roligt ändå. Eller snarare tack vare det.
I dag finns den på Windows Update

#5 ok men än så länge inte via min update men tack för att du håller koll. Då vet jag att den är på gång och det är bara att avvakta 
Hmm…de var ju knepigt - den var med i går via autoupdate av WinUpdate…
Information om Service Pack 2 för Windows Vista och Windows Server 2008
#6: Har du en äkta licens av Windows Vista? Man brukar inte kunna installera service pack om man använder serienummer som är spärrade.
Mvh // Johan

#8 Yepp, jag har en laglig licens av Windows vista.
Jag fick inte heller på Winupdate, laddade hem den här ifrån microsoft download center

#10 Tack för länken 
Har riktig licens. Försökte installera SP2 men det gick inte
Var rädda om varandra

#13 Nu vet jag inte om det är det som är problemet för dig men innan du installerar SP2 måste du ha installerat SP1 för Vista på din dator.
SP 1 är installerad. SÅ vi får väl försöka fundera ut vad det kan bero på
Var rädda om varandra
Testa med den engelska versionen av SP2.
Vissa installationer av Vista än nämligen engelska med svenskt språkpaket installerat ovanpå…men det betyder alltså att själva kärnan är engelsk och kräver därför det engelska SP2.
Ett fenomen som även fanns på Windows XP media center edition. Det var många som försökte att installera svenska internet explorer 7 på XPMCE men eftersom att den var engelsk i botten så accepterade installationen endast den engelska IE7..vilket betydde att användarnas IE helt plötsligt var på engelska utan möjlighet att ändras till svenska. Men allt annat var på svenska. Någon på MS glömde att tänka till innan de släppte det.