Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1240 ggr
[SarahOhrn]
0

Laptop säljes eller bytes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fujitsu siemens Amilo 1650G
En specifikation finns här: http://www.ciao.se/Fujitsu_Siemens_AMILO_A1650G_Mobile_Sempron_3400_15_4_TFT__667716

Datorn är 3 år gammal men jag har en försäkring som ger mig fri reparation vad som än hänt med datorn och den har nyligen varit in och blivit helt "renoverad" med ny hårddisk, nya delar av chassit, nytt grafikkort osv. Den är reparerad för 18 000 kr.

Du som köper datorn kan ha fortsatt kontakt med mig och via mig skicka in datorn på service för minsta lilla helt gratis, hur ofta du vill i två år till och även om det är du själv som råkat förstöra den. Dom hämtar den vid dörren ett par dagar efter anmälan. Men då jag står på avbetalningen som är kvar (och ska sälja den nu för att kunna betala av det sista och byta till en mindre laptop) så får försäkringen stå kvar på mig så det inte blir en massa krångel då jag ska betala ett tag till på den även efter summan jag sålt den för. Datorn säljes omformaterad med Windows XP home.

ALLT ÄR ORIGINAL!

Jag behöver en mindre dator då jag ska studera media och kommunikation och behöver ha datorn med mig på tåget och överallt så säljer jag denna. Men den är perfekt då den har en skärm på 17", superbra dator att ha hemma (och även ta med såklart om man inte gör det varje dag!!) och perfekt att kolla på film och sånt i. Det enda den inte riktigt hänger med på är spel med mycket grafik (småspel klarar den dock) och fläkten blir lite varm men det är ingen fara om man har den på ett bord eller håller fläkten fri i knät osv. Inget som stör egentligen! Det går även att välja silence så fläkten är tyst. En datorväska som passar medföljer, aldrig använd!

Skrivare kan också köpas till, 3-in-1, skrivare, scanner och kopiator i samma. Ganska mycket färg kvar i.

Har du frågor eller är intresserad så maila mig! Den kan transporteras en bit runt om i västra götaland och även skickas med postförskott eller DHL/bussgods mot förskottsbetalning! Tar EVENTUELLT bud men inga skambud då jag betalat bra mycket mer för den! Eller har du något roligt att byta mot, värt samma summa eller med pengar emellan från din sida?

Pris dator: 6000 kr (jag har själv betalat 30 000 för den allt som allt med avbetalning)
Pris skrivare: 500 kr (nypris 900 kr)

Är du intresserad kan du ta över kontraktet på dator och skrivare för 608 kr/mån i två år till, då med försäkringen som täcker allt på datorn. Den försäkringen är guld värd!! :)

Mvh Sarah Öhrn

pentsium
0

Nog inte så intressant när du kan köpa en ny laptop med mycket bättre prestanda billigare. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=406194

[SarahOhrn]
0

Ok. Men sen är det två års fri service på den också.. Hur mycket skullle jahg kunna ta högst då?

strul
0

Marknadsvärdet på din gamla dator är sannolikt så lågt att det är bättre att behålla den som backup-dator. På så sätt har du ju ett extra utrymme för säkerhetskopior samt tillgång till reservdator ifall du får problem den nya som du skall köpa.

Jag har alltid en extra dator i garderoben som jag tar fram en gång i månaden och uppdaterar operativsystemet samt säkerhetspaketet.

[SarahOhrn]
0

Problemet är att jag behöver få en del till en ny mindre dator i alla fall (och dom behöver inte vara jättedyra) eftersom jag betalar 400 kr / mån i 2 år til lför denna. Gjorde ett riktigt dumt köp men kan inte göra nåt åt det.. :/ Så därför försöker jag då denna inte är smidig nog för mig att släpa till o från skolan.. Men jag får väl fortsätta ha den, hoppades kunna få några tusen för denna..

Zpookey
0

Tyvärr är dyra datorer den sämsta investering man kan göra…förutom bilar då alltså.

Egentligen gör man bäst i att välja den billigaste datorn man kan hitta…om man inte ska spela spel eftersom det kan krävas lite extra kräm för spel.

Har själv en bärbar Dell som jag köpte för 34000:- för 5 år sedan. Moderkortet är precis bytt eftersom att det gick sönder precis innan mitt 5-åriga "next-businessday"-avtal gicu ut. Det är en P4 3.2GHz med 1GB RAM och GeForce 5200 grafikkort, som var, när jag köpte den, bland det vassaste inom bärbart. Datorn funkar klockrent fortfarande och jag använder den inom fotografering. Men jag vet att jag inte skulle få 2000:- för den om jag sålde den idag….en minskning med 32000:- på 5 år alltså.
Man får en vassare dator idag för runt 5000:-

Så om man inte ska spela så ska man välja den billigaste datorn med 2GB eller mer…helst Windows XP om man hittar det..eller avvakta tills Windows 7 kommer. Sen ska man inte köpa försäkring till…det räcker oftast med hemförsäkringen.

[SarahOhrn]
0

:/ Ja dock har jag tjänat på o ha försäkringen då den lagats för 18000 kr :p Men ändå ett dumt köp! Fattar inte hur jag kunde va så idiotisk o nu får jag dras med det i 2 år till.. Suck!

Jag vill ha en macbook, har hört mycket bra om dom.