Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1237 ggr
isabelle_
0

Laptop som överhettas lätt!

Hej!
Jag har en Acer Aspire 5630 och sen i vintras har den fått för sig att överhettas. När jag bara surfar, Jag och min bror har testat olika saker för att minska det, Och för tillfället använder jag en ComfortCooling (från comfortcooling.se) när jag har den på skrivbordet.. Den står nu bara på skrivbordet då den överhettas lätt, Har ca 18 grader i rumstempratur (riktigt skönt i värmen).
Min bror är också utbildad i eldata, men han vill helst inte gå in och fixa i en laptop med garanti ..

Det enda som jag använder på datan när den överhettas, det är olika men består oftast av detta, inte alla på en gång givetvis: Mozilla Firefox, Internet Explorer,Adobe Photoshop CS3,MSN Messenger,Rocketdock (till skrivbordsikonerna då jag har många)

Använder Windows Vista Home Premium (ska dock byta upp till windows 7 inom en snar framtid)

Så jag undrar hur jag kan minska detta? Några tips? Kan man rensa fläkten på något sätt utan att öppna upp själva chassit på laptopen? Tacksam för svar!
_

Sätte denna under övrigt då jag inte hittade någon annan som passade! Annars kan en Medarbetare vänligen ändra!_

[SarahOhrn]
0

Jag har samma problem!

[SarahOhrn]
0

Trots att jag bytt fläkt två gånger på service

isabelle_
0

Ok, Tror jag inte skickar in min på service. Har löst det med att ha en sak där den stora fläkten är plus comfort cooling platta.. Så det är ca 2 cm fläktrum under den stora fläkten.. Ikväll ska vi ''dammsuga'' och ''blåsa'' fläkten, Med en dammsugare som har justerbar sugkraft och med min kamerablås ^^

[SarahOhrn]
0

Okej :) Ja min har vart på service o bytt fläkt men den blir ändå het efter någon måand.. :(

SwedenZoo
0

Samma problem. Det bästa är att damsuga den med låg sugkraft.  Sen att ha en kyl platta under, nåt som jag dock inte använder så ofta.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com