Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2470 ggr
Eva63
0

MGI Photosuite 4

Hej !

Vet någon om man kan ladda ner delar av det fotoprogrammet ? (Gratis)

Om inte så undrar jag var man kan köpa det ? Jag hade MGI Photosuite 2 förut, men den datorn har jag ej kvar.

Tusen tack för svar…Kyss

PS. jag har Vista i datorn

Inkanyezi
0

Du kanske kan ladda ner programmet lite här och var, men det verkar inte vara särskilt uppdaterat. Informationen för den här sidan visar till exempel att den senast ändrades 16 aug 2001. Programmet har utvecklats för äldre versioner av Windows, och det verkar som om MGI Software har försvunnit från webben någon gång i slutet av förra seklet.

Du kan vara helt övertygad om att programmet inte finns för Vista, och att om det eventuellt kommer någon uppgraderad version, så kommer den troligen att vara så annorlunda mot den du hade förut att du inte känner igen den.

Det finns massor av bildbehandlingsprogram som är mer eller mindre avancerade eller komplicerade. Bland de enklaste som är gratis är Irfanview och Picasa, och om man vill ha något avancerat så finns Gimp, men den är inte lika lätt att lära sig som de andra. De gör också lite olika saker, Picasa kan hjälpa dig att hålla ordning på alla dina bilder, och Irfanview är det enklaste programmet för att konvertera bilder på olika sätt, byta filformat eller storlek.

Eva63
0

# 1

Tusen tack för ditt svar, och nu vet jag ang MGI Skrattande

Jag har laddat hem Gimp gratis, och det var ju riktigt bra, och inte så svårt.  Så nu kan jag leka vidare med mina bilder.

Trevlig sommar……………………….Cool