Kan ett virus göra detta?
När jag satte mig vid datorn så såg jag att mappen "mina dokument" hade byt namn till "fffee" och då inte endast på genvänen på skrivbordet utan överallt. Jag undrar om det finns något virus som ändra namn?
En vän tro att det kanske vara katten, men det ska ju mycket till för att en katt ska lyckas med detta.
Jag hoppas att jag skriver detta i rätt grupp, om inte så ber jag om ursäkt.
MVH Anna-KB
Egentligen låter det inte så osannolikt att det skulle kunna vara katten
Du skulle bara se vad mina råttor lyckas åstakomma…. 

Mvh Stephanie 

Vad har du för antivirusprogram?

Kan vara ett virus. Men kolla upp det med något virusprogram.
Själv förespråkar jag East NOD32 och Kaspersky. Har du inte något skydd och behöver ett har du AVG
Sajtvärd för fiske i fokus - välkommen att titta in!

Jag har AVG anti-virus free och den har inte sagt till. Det har inte hänt igen så förmodligen var det katten ;)

#4 katterna är nog ena riktiga hackers ;)
Sajtvärd för fiske i fokus - välkommen att titta in!
Att katten ändrar namn på ett ställe köper jag….men på alla ställena samtidigt läter osannolikt. Och bara för att ett antivirusprogram inte säger till betyder inte att du inte har virus. Det första de flesta virus gör om de kommer in i datorn är att stänga av antivirusprogrammet men att det fortfarande ser ut att fungera. Ett antivirusprogram är aldrig till 100% säkert…
Man kan krocka fast man har försäkring på bilen också. Och man kan få inbrott trots att man har tjuvlarm.
#6 Men ändras inte namnet på alla ställen om det är genvägar?

Mvh Stephanie 

Nej. En genväg kan heta vad som helst….
Du kan skapa en genväg som du döper till photoshop men som är en genväg till miniräknaren.
Finessen med genvägar är (förutom att vara genvägar) att du kan namnge dom som du vill och som det passar dig.
Du kanske inte vill ha en genväg som heter "Microsoft Office Word 2007) för att det tar för stor plats…då kan du ge den namnet "word" eller "ordbehandling" eller vad du vill. Men originalfilen till var genvägen går till ändrar inte namn.
#8 Hm, ja då lät det ju mer suspekt…

Mvh Stephanie 

Men mappen Mina Dokument är väl lite specialfall? (…och även Papperskorgen tror jag..?) Om man har Mina Dokument på skrivbordet är det väl en genväg, men beter sig inte riktigt som en genväg till en vanlig mapp eller fil. (Bl.a. saknas den lilla genvägspilen.)
Därför inbillar jag mig att katten faktiskt skulle kunna byta namn på alla förekomster av Mina Dokument samtidigt. Eller tänker jag tokigt?