Hotmail och ÿ
Hej!
Jag ska skicka ett mail till en person i Holland, i namnet ingår "ÿ" men hotmail godkänner det inte.
När jag försöker skriva in adressen och kommer till ÿ så avslutar den namnet som om adressen var färdigskriven och försöker jag skriva in den som ny kontakt, säger mailen ifrån med att jag måste skriva in en adress.
Finns det nån som vet hur jag ska göra?
Tvivlar på att ÿ är en giltlig bokstav för en epostadress….den som skickade till dig måste ha skrivit fel.
Han skrev ner den på en lapp till mig, var här i byn och hälsade på en annan holländare som bor här och blev intresserad av vårt hus som är till salu och det ser verkligen ut som ett ÿ och hotmail-adress är det.
Mysko
Den som är värd kan ta bort den här tråden, jag kom på vad det var. Det ser ut som om det står "hÿn" på slutet av efternamnet, men det var "hijn" 
Sorry 
Så kan det gå 
Jaaa 
Däremot kan man numera ha allehanda tecken i webbadresser numera, se exempelvis språkrådet.se och musikbörsen.se. Dock har jag sett att en hel del företag ännu inte fattat detta… och jag vet inte om ÿ går att använda heller, men åäöÅÄÖ funkar fint.