Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1649 ggr
[PixelMollan]
0

Köphjälp - Laptop!

Hejsan!

Nu ska jag sälja min stationära och skaffa mig en bärbar. MEN vilken??
Jag såg en jättefin i affären idag ^^ Jag vet att utsidan inte så betydelsefull på en dator, men denna va verkligen snygg - Rosa xD
Sony Vaio Vgn-cs3is

Den är ju ganska dyr.. så är den värd pengarna? Finns det nån liknande som också är sådär färgglad o upppiggande, men billigare och bättre?

Tacksam för seriösa svar!
Mvh Malin :)

Zpookey
0

Du får ursäkta men jag höll på att sätta i halsen när jag såg detta.
Sony Vaio är definitivt INTE värd vad den kostar….och du får inte ens ett svenskt operativsystem.
Det är en typisk produkt där du betalar för namnet.
Du kan få en mycket bättre och billigare bärbar än den.
Och vill du ha den färglad så finns det.

Dell har en flock designade bärbara som är mycket billigare.
Länk

Eller så lägger du till lite och köper en MacBook Pro med ett färglatt skal till….och det kan du ju byta till andra färger och fler färger om du vill förnya dig utan att du behöver köpa en ny dator varje gång.

Zarine
0

But…it's pink! Skrattande

Nej men jag håller med #0, det är ingen dålig dator men du kan gå ner minst 3000 och få en likvärdig dator rent prestanda-mässigt som till o med väger mindre. Personligen tycker jag om HP:s Pavilion serie, dom har ett snyggt mönster på sig och ser lite diskreta men ändå stiliga ut.

Sen vill jag också säga att när du bestämt dig, be att få öppna lådan och titta på den, hålla i den, fälla upp och testa tangentbordet innan du köper den så du vet att du blir nöjd. Inget känns tristare än dyra pengar och sen känner man att man inte tycker om den/känns plastig/konstiga tangenter/osv.. Köp inte grisen i säcken alltså.

Inkanyezi
0

Jag har en invändning, och jag tror att du kommer att ångra dig många gånger om du skaffar en gör dig av med din stationära. Nu vet jag förstås inte vilken slags bildskärm du har haft på den stationära, men ingen av de bärbara som jag har sett är särskilt bra till bildbehandling, och katodstrålerör är helt överlägsna för att kunna redigera bilder. Naturligtvis kan man koppla en bärbar till en sån skärm, så om bildredigering är något man sysslar med mycket, så kan kombinationen bärbar tillsammans med en bra skärm funka, eftersom det ändå inte kräver särskilt mycket av grafikkortet. Men om du tidigare har haft en skärm med tft eller liknande, så kanske du inte märker någon skillnad. Jag har inte sett någon bra "platt" skärm hittills. (Platt inom parentes, eftersom katodstrålerören också finns plana.)

Men skärmarna på bärbara ligger på en skala från skitdålig till med nöd användbar när det gäller bildbehandling; de bästa jag har sett är Mac.