Firefox
Helt plötsligt kan jag inte använda firefox.
Så fort jag försöka logga in här t.ex. så går det inte. På vissa sidor jag försöker gå in på så kommer det upp en ruta där det står:
"Ett skript på den här sidan kan vara upptaget, eller ha slutat att svara. Du kan stoppa skriptet nu, eller så kan du fortsätta för att se om skriptet slutförs.
Skript: chrome://noscript/content/Thread.js:62"
Vad ska jag göra?
Ctr+Alt+Del
Om du har Vista väljer du Starta Aktivitetshanteraren. Om andra OP bör Aktivitetshanteraren redan ha startat.
Välj fliken Processer.
Kolla om firefox finns med i listan. Om den gör det, markera den och välj Avsluta process.
Stäng Aktivitetshanteraren och starta sen Firefox som vanligt.
Detta har löst liknande problem med Firefox hos mig flera ggr.

Och om man utgår ifrån att det är FF som har gått snett (kraschat), så öppnar man aktivitetshanteraren lite lättare med Ctrl+Skift+Esc.

Jag skulle misstänka tillägget NoScript om det är så att du har det installerat i FireFox, det ser ut så i adressen du hänvisar till. chrome:// är FireFoxs interna adress, sen just varför det hänger sig…tjoflöjt… Inaktivera och se om det fungerar bättre.

Och om det är NoScript som stoppar skriptet så kan man ju helt enkelt tillåta det i den lilla ikonen i nedre högra hörnet, eller i knappen Alternativ.
Jag kör FF med NoScript, och jag har aldrig haft något sånt problem med iFokus, oavsett version af FF, från 2.n till 3.5 och olika operativsystem.
Hej och tack för era svar!
Jodå jag har NoScript men det brukar inte vara några problem i vanliga fall, det måste vara nåt annat som har hänt.
I förrgår tog det ca en halvtimme och komma in på mina vanliga platser jag brukar logga in mig på.
Idag verkar det gå bättre igen.
Jag ska spara era tips så jag kan ta till dom i framtiden om detta händer igen.
Tack tack…