Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 2752 ggr
[Tan-chan]
0

Text syns ej i mkv-fil

Tänkte höra med någon varför texten i en mkv-fil inte fungerar? Texten finns där enligt Undertexter-listan då den visar upp alla alternativ, men den dyker inte upp trots att jag byter bland de textalternativen som finns.

Har testat med både KMPlayer och VLC, men inget händer. Är det helt enkelt så att filen är skadad eller att det blev något fel när den gjordes?

Har märkt att detta problem har börjat förekomma allt oftare. (=_=)

pentsium
0

KMPlayer har jag inte testat, men jag vet att VLC inte alltid läser alla undertexter pga att den inte har rätt typsnitt. Jag brukar köra med K-Lite mega codec pack där också Media player classic följer med och den har alltid lyckats att visa undertexterna för mig när det inte har funkat i VLC. Media player classic tycker jag också är lite bättre än VLC på att rendera mkv…

[Tan-chan]
0

Har testat med det men det fungerade inte. Säger fortfarande enligt Sub-alternativen att texterna finns, men inget dyker upp.

pentsium
0

Då är det troligtvis så att den är korrupt..

(=?=.)

[Tan-chan]
0

Crap… (=_=¤)

pentsium
0

En del fansubbers (Antar att det gäller anime) släpper ju srt/sub-filer som du kan ladda ner och döpa till samma namn som filmfilen så ska vlc läsa den.

[Tan-chan]
0

Jo, det går ju. Men detta handlar om Exiled Destiny's sub på When they Cry Higurashi, och andra verkar ha sett denna anime med deras subs som är integrerade i mkv-filen, så tycker det är konstigt att jag inte kan se suben. (O_o) Har testat i min andra dator också, men samma problem där…

pentsium
0

Alltså är det inget avsnitt där suben funkar? Vore konstigt om alla 26 avsnitt skulle vara korrupta. Här kanske kan hjälpa…

Jag har WinD's release av både Higurashi no naku koro ni och koro ni kai, båda funkar alldeles utmärkt i både Media player classic och VLC.

[Tan-chan]
0

#7: Ja, det är ju väldigt konstigt om inget avsnitt fungerar normalt av alla 26. Har kollat igenom dem snabbt för att se om alla är likadana, och det var de.

Tack! Ska läsa igenom den sidan och se om det hjälper.