Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1016 ggr
CarolineO
0

Bärbar dator som tror att den är stationär?

Min bärbara dator har varit knäpp på sistone, så nu har jag formaterat den och lagt in allt på nytt…
Nu funkar den till min oerhörda lättnad, trodde nästan den var slut. Den är ju dock 4 år gammal…
Men, men!
Ett problem har dock inte lösts…
Jag har för det mesta kört den som "stationär" eller "hem & kontorsdator" som det kanske mera riktigt kallas… Alltså att den körs på växelström.
Nu har jag dock försökt ställa in den på "bärbar dator" för att den skulle ladda upp sig så jag kan sitta med den varsomhelst (som en riktig bärbar dator) men det går inte!!
Jag har varit inne på HPs hemsida och kollat, men hittar inga drivrutiner för batteri….
tips på vad jag kan göra? Eller vad som är fel?

Zarine
0

Låter lite som batteriet har gett upp för gott, dom kan göra det om dom ligger konstant inpluggade och har tillräckligt hög ålder… Laddningen funkar i princip alltid, oavsett drivrutiner och inställningar i Windows.

Oftast finns det en liten laddar-lampa på datorn, inte i Windows alltså utan ovanför eller på sidan av datorn, osm lyser när ett batteri är inkopplat och laddar. Vad händer om du kopplar ur och in batteriet? Blir det något liv i lampan alls? Annars kan det vara så slut att datorn inte ens märker att det finns ett batteri att ladda.

CarolineO
0

Hmmm, lampan lyser hela tiden när sladden är ikopplad…
Oavsett om datorn är på eller avslagen…

isabelle_
0

Om jag vill ''nöd'' stänga av min dator och tar ut batteriet och laddningssladden är i dör den inte. Då får jag dra ut sladden..

Testa med att rengöra kontakterna för batteriet..