Beyonde Key Logger
Detta är ju ett spion pogram som spelar in/screenshotar en annan dator under samma nätverk vad jag fattat.
men kan man styra en annan dator med detta program?
mvh erika

vad jag förstår så kan man inte göra det, men ni får gärna rätta mig om jag har fel.
programet övervakar bara tangentbordet och mus i jakt på otillåten använding.
Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.
Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

#1 jo nu visade det ju sig att en person installerat detta på sin och min dator. såfort jag öppnade ett internet fönster eller något annat satte den igång och spelade in. så personen kunde sitta och läsa allt jag skrev på msn mec mina vänner. alla hemsidor jag var ute på och handlade denna persons presenter. och det är ju inte det minsta roligt
Man brukar inte kunna styra andras datorer men man kan få någon annans dator att skicka fullständiga rapporter om vilka sidor man besökt, vilka filer man öppnat, vad man skrivit, alla mail, fullständiga MSN-loggar (även om den utsatte inaktiverat loggning på MSN), skärmdumpar etc….finns en uppsjö av dessa program och en del är helt osynliga så att de inte ens dyker upp i aktivitetshanteraren etc. Programmet ***** är t o m så lurigt att den som spionerar kan skicka ett mail till den utsatte med en förutbestämd fras eller teckenkombination och när ***** känner av att det kommit ett mail med den förutbestämda frasen så avinstallerar det sig helt utan spår…inte en enda fil som har med programmet att göra lämnas kvar.
Edit: Tog bort namnet på programmet då jag inte vill tipsa om sådana program.

#3 jo det är ju inte alls roligt då det är pojkvännen som haft detta på min data=( jag blev så arg så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. hade han misstänkt något hade han bara kunnat fråga om han fick se. jag har inget alls att dölja vad jag pratar med folk om på texempel msn. men mina vänner kanske har. har precis haft en vän som öppnat sig för mig om sin sexuella läggning på msn och vill denna att min kille ska veta så berättar dom det själv för honom så det är lite surt. men nu har jag tage bort pogrammet från både min och hans data och nu satt flera lösen för att komma in på min data och till och med för att komma åt den genom nätverket
Riktig dålig stil av din pojkvän att göra så mot dig, och dina vänner på etc MSN.
OT: Märkligt att man kan installera program på andras datorer utan att behöva ange någon form av lösenord eller liknande.

#6 har satt in det nu. litade på honom så jag hade inge lösen alls. så nu måste man ha lösen för att starta upp min dator och även för att kunna komma åt den genom närverket så ska han dra någon film från min data till sin någon gång gör jag det åt honom
#7: Om din dator redan är inloggad och du går iväg och gör något annat, kan han då installera något eller måste han ange lösenord även då? OM han kan det, så måste du logga ut eller ”låsa skärmen” varje gång du lämnar datorn om du vill vara något sånär säker (det går ju att ta sig förbi det mesta i och för sig, men det är ju inget som alla kan i alla fall).

#8 gör man iget så loggas den ut automatiskt efter 1 minut. och han måste knäcka mitt lösen för att komma in och jag har flera man måste knappa in och han löser dom aldrig. för det är knappt så jag själv kommer ihåg dom =P
#9: Så även om han hinner börja fippla innan minuten gått, måste han ange fler lösenord för att kunna installera något?

#10 jag lämnar inte fören den loggat ut =)
Ok, men rätt vad det är så glömmer du det… 

#12 nepp det gör jag verklien inte och han ska vara snabb om han från sin data i ett helt anna rum och till min på 1 minut
#13: Han kan väl installera från en USB-sticka?

#14 men han kommer inte in alls i datan utan lösen.
Har du XP eller Vista så finns där ett dolt Administratörskonto som heter just "Administratör" som man kan komma in i från även om det bara finns en användare på välkomstskärmen. De flesta tänker inte på det när de installerar XP eller Vista utan lämnar det kontot med ett blankt lösenord vilket gör det väldigt enkelt att komma in i datorn.

#16 japp jag vet men denna använader har oxå ett lösen =)