Hur skaffa Hotmail?
Nu känner jag mej lite dum som frågar, men jag har väldiga bekymmer att skaffa en till hotmailadress.
Jag har redan en hotmailadress men vill ha en till eftersom den börjar bli full med skräppost och adressen ser inte så professionell ut i vissa sammanhang.
Skaffade den jag har nu för 13 år sedan, så det har ju hänt ett och annat. Går det att skaffa en hotmailadress utan att skaffa Windowns live id?
När jag tittar på sidan där jag brukar logga in så hittar jag inget "Skaffa konto" bara en sida där jag kan skaffa Windows Live ID, och det är väll inte samma sak, eller?
Fattar inte hur jag ska fylla i den sidan heller så jag sitter lite fast kan man säga
Jag hade samma problem, så jag tog ett yahoo-konto i stället!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Kan rekommendera GMail annars. 7,35 GB utrymme (växer för varje sekund), du kan skicka och ta emot upp till 15 MB per e-postmeddelande. Arbetar efter ett lite annat koncept än konkurrenterna också, vilket har sina fördelar och kanske även nackdelar, som allt annat… En vanesak, men inte så svår att vänja sig vid. Man behöver inte larva sig med mappar och skit i alla fall, då de finesser som finns gör sådana ganska onödiga.
Hyfsad bortsortering av spam också, så man slipper se det mesta av den spam man får. Dessa raderar sig automatiskt ur skräppostlådan efter en viss tid (en månad, tror jag) så skräppostlådan växer inte okontrollerat.
Kontaktlistan är givetvis tätt ihopkopplad med alla meddelanden man har, så att man exempelvis kan se alla ”konversationer”, som de kallar det, som man haft med den kontakt man just valt, och så vidare. Vet inte om alla andra hunnit tagit efter alla GMail-finesser nu, men detta och mycket annat var i alla fall saker som konkurrenterna saknade när GMail drogs igång för ett antal år sedan nu.

#2 ja Gmail gick ju ur beta-stadiet för ett par veckor sedan också:)
#3: Jo, de har ju tramsat med det där ett bra tag nu, men till sist tvingats inse att det är just det, trams. Visst är GMail ganska värdelöst, men då konkurrenterna är ännu sämre kan jag inte se något direkt alternativ, annat än att dra igång en egen epostserver, men det är väl inte alla som mäktar med det, tror jag.