Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3841 ggr
[SarahOhrn]
0

Vidarekoppling via Telia

Jag vet att detta inte hör hit riktigt men tänkte att någon kanske är bra på mobiltelefoner här?! Finns ingen sajt att vända sig till direkt…

Det är så att jag kopplade vidare min sambos mobil till min häromdagen när hans mobil va dåligt. Skrev då in *61* sen något med hur många sekunder det skulle ta innan den vidarekopplas och så till vilket nummer. Det funkar ju perfekt. Men FÖR bra tydligen för jga har testat koppla ur med #61# OCH #62# för säkerhetsskull.. Men får fortfarande samtal som är hans och dessutom när JAG ska ringa honom kommer jag till mig själv=upptaget. Jättebra!! Ångrar nu att jag tog 5 sekunders vidarekoppling kan jag säga…

Någon som kan hjälpa mig? :(

dijete
0

Ring till Telia's support,dom brukar lösa detta. Då felet ligger hos Telia.

[SarahOhrn]
0

Jo jag vet får se om dom har öppet imorn, men tänke bara kolla om någon här visste innan det..

Zpookey
0

Har du tryckt #61# och sedan "skicka"?
Vad är det för en mobiltelefon?

I mobiltelefoner brukar man inte behöva skriva *61* osv….de olika vidarekopplingsfunktionerna finns i menyn.
På SonyEricsson går man till Meny->Verktyg->Samtal->Vidarekoppla->Röstsamtal->Väljer typ av vidarekoppling->Inaktivera (eller aktivera, eller hämta status…med hämta status får du reda på om telefonen har någon vidarekoppling…har den det så inaktivera….eller testa att inaktivera ändå…alternativt aktivera och inaktivera tjänsten igen)

På telias hemsida står följande…
Vidarekoppling vid ej svar

Gör så här för att vidarekoppla vid ej svar
1. Lyft luren.
2. Tryck *61*.
3. Slå telefonnumret dit samtalen ska flyttas.
4. Tryck *.
5. Tryck in den tid som telefonen ska ringa innan samtalet kopplas vidare (mellan 5-60 sekunder).
6. Tryck #.
7. En talmaskin bekräftar din beställning.

Om du vill använda standardinställningen som innebär vidarekoppling efter fem signaler trycker du # direkt efter telefonnumret dit samtalen ska flyttas.

Gör så här för att avbeställa vidarekoppling vid ej svar
1. Lyft luren.
2. Tryck #61#.
3. En talmaskin bekräftar din avbeställning.

[SarahOhrn]
0

Tack för hjälpen men det är löst nu! :) En dum grej som tog nåt dygn o komma på ;p Tur jag inte hann ringa telia!! Haha.

Någon som är behörig får gärna ta bort tråden : )

Zpookey
0

Bra att det löste sig :)

Låser

Inlägget är låst för nya kommentarer