Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 2146 ggr
Dollis
0

Vissa sidor funkar inte?

Min dator har blivit helt konstig. Vissa sidor kopplas upp direkt och man har inga problem att "komma fram" medans andra sidor inte kommer upp utan visar bara ett felmeddelande.

Som här inne på iFokus exempelvis. Jag kommer in, kan logga in och kan komma in på vissa sajter medans andra inte funkar. När jag ser att jag fått ett nytt inlägg som jag skall kolla så kommer jag bara till en felmeddelande ruta då oxå.

Det kan funka om man tar tillbakaknappen eller uppdaterar, men ibland får man göra det flera gånger.

Dessutom är datorn väldigt slö på vissa sidor oxå.

Vad kan felet vara? Någon som kan hjälpa mig?

jotty
0

Använder du Mozilla Firefox?

Dollis
0

Ja det gör jag

Dollis
0

Men har gjort det länge och då har det inte varit något problem. Kom nu för någon dag sen.

hagny
0

Hej!

Jag har samma problem sedan några dagar tillbaka. Jag misstänker att det är Norton antiviris som spökar.

guraknugen
0

Kan du nämna någon sida där du alltid får problem?

hagny
0

Expressen är en av dom.

Dollis
0

Denna sidan är en av dem, eller vissa sajter inom iFokus. När jag har loggat in på min hotmail så kommer det ibland felmeddelande istället för att jag kommer in på mina mejl..osv.

guraknugen
0

Använder inte Firefox så ofta själv (förederar Opera, om någon skulle vilja veta) men min fru hänger här på iFokus hela tiden med Firefox och hon verkar inte ha några problem med det, så jag tror att du kan utesluta att felet ligger i Firefox i alla fall. Skulle vara då om något hänt med din Firefox-installation. Du kanske skulle prova att installera om det, bara för att verifiera att det inte är där felet ligger?

hagny
0

Jag har Explorer och där är det samma fel.

guraknugen
0

Okej, där blev ju jag bortdribblad i alla fall. Antar att jag trots allt inte fattat vad frågan gäller, eftersom jag inte får ihop det alls, så jag håller mig i bakgrunden ett tag…