Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 877 ggr
Mysan59
0

Från trådlöst till mobilt

Hej!

Mitt ex ska flytta och därför har han skaffat sig ett mobilt bredband, från att ha delat det trådlösa med mig.

Men - hur vi än gör så får vi det inte att funka, hemma hos honom.

Ska man avinstallera det gamla trådlösa? Eller vad kan det vara för fel.

Det ska komma upp nånting som heter "GlobeTrotter" (Telia) men det gör det inte när man sätter in usb-"pinnen" (pucken) eller vad det kallas.

Tacksam för hjälp.

Inkanyezi
0

När "pucken" ansluts, så ska den koppla upp sig själv, och gör den inte det, så är det nog Telias support du ska vända dig till. Man behöver inte avinstallera någonting för att ansluta ett nytt alternativ. En dator ska klara att ha alla vägar öppna, trådbundet, trådlöst och modem.

Om den inte dyker upp, så kan det hjälpa att dra ur den en stund och trycka in den igen, men om den inte kopplar upp sig så kan det helt enkelt vara fel på den.

Mysan59
0

OK, tack för ditt svar!

Zpookey
0

Man brukar alltid få med en steg-för-steg anvisning på hur man ska få det att fungera. Alternativt tar man in alltihopa till en teliabutik så hjälper dig de med det mycket fortare än över telefon.

beem
0

Jag har köpt Telia mobilt bredband i stugan i sommar. När jag köpte det sa säljare på Teliabutiken "läs inte instruktionen som följer med---den är bara förvirrande".

Datorn jag använder i stugan med det mobila kör jag med annat bredband hemma utan problem. Ingen avinstallation behöver göras.

Han sa att jag bara skulle sätta  dongen, pucken  (internet-USB) och följa instruktionerna som kommer på skärmen. Installationen tar några minuter bara.

Sagt och gjort……allt fungerar jättebra. Det där med "Globe-Trotter" som står i instruktionen kommer aldrig upp. Varför ha med en instruktion som inte alls stämmer kan man ju undra.

Sorg är kärlek som blivit hemlös