Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1758 ggr
Loveferrets
0

Nä man ska klistra in

Hej, när man ska klistra in nån bild, text eller vad som så får jag alltid upp en ruta som frågar om jag vill tillåta att webbsidan använder urklipp, blir tillfrågad säskert 3 ggr innan den klistrar in det jag vill, oavsett vilken sajt jag är på, här på ifouks så dyker den ruta upp, Är det nån typ av varning från support eller är det nått jag själv kan ändra i mina inställningar i explorer och i så fall var ?

Tacksam för svar. vet inte vilken grupp detta hör hemma men flytta den om den ligger fel.

ps,ställde frågan inne på support men fick svaret att ställa frågan här istället.

Inkanyezi
0

Ja, det är ett skydd mot att du oavsiktligt ska droppa känsliga uppgifter på fel ställe. Tyvärr kan det ibland ta lite extra tid genom det, men man kan slippa att man exempelvis råkar klistra in sitt lösenord i chattrutan eller liknande, som faktiskt har hänt.

Loveferrets
0

Det har aldrig drabbat mig men är det något man kan ta bort i inställningar

Inkanyezi
0

Vad är det för webbläsare och operativsystem?

[Norum]
0

Jag har IE8.  Vart nånstans i inställnigarna fixar jag det?

Inkanyezi
0

Jag vet tyvärr inte, eftersom jag inte har IE8. Men skulle gissa att det är under säkerhet eller något liknande i inställningarna.

[Norum]
0

Tycker jag har kikat överallt men jag ska kolla en gång till..

Inkanyezi
0

Det kan finnas under "Internetalternativ" i kontrollpanelen.

Loveferrets
0

Jag har detsamma som ovan så jag får kolla inställningar o se ifall man finner nått där.

Loveferrets
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det löste sig Tack, man gick in på internetalternativ på fliken "verktyg" i explorer, sen säkerhet "internet" därefter tryck på anpassad nivå, rulla ner till acceptera urklipp, min var ibockad på fråga men bocka i tillåt så ska de funka Skruttis. Wink)

Loveferrets
0

"bilden var bara ett test"…

[Norum]
0

*9 Tack å tack! Om du bara visste vad glad jag blev nu.. Skrattande

Loveferrets
0

"11, varsegod, jag blev lika glad själv th_studsmatta