paniiiik :O
jag tror jag kommer få panik…å jag behöver verklign hjälp för de här e inte mitt område…
mitt usb minne har slutat funka…jag har över 700 bilder på de…jag har ingen extra kopia på bilderna då hade de vart lungt…men efter de här e dom enda exemplaren av bilderna så e dom rätt vilktiga å dom håller många kära minnen…(ville bara poängtera att bilderna e viktiga)
på usb minnet står det "zap slider flash disk 8GB" när man plugar in den i datorn (och allt fungerar som det ska) så lyser ena änden av den rött, men det gör det inte sen i går. jag råkade stänga av datorn när usb minnet fotfarande satt i…å sen dess har det inte funkat…jag har provat allt jag kan komma på…strata om datorn med usb minnet i och strata om datorn utan usb minnet anslutet…inget funkar…jag har provat alla portar men ingen skilnad…
så snälla…snälla om nån vet vad jag kan göra för att få de å funka igen vore jag evigt tacksam… :)
Hittar du USB-minnet i enhetshanteraren?
Om du har tillgång att testa den i en annan dator, och i så fall; fungerar den där?
Avinstallera ev. drivrutiner till stickan och låt datorn hitta den igen.
Här läste jag också ett råd som ev. kan vara till hjälp.
det vet jag inte…jag e inte så bra på datorer :S
om några dar kan jag kolla på en annan dator…
jag skall se vad jag kan göra…tack för tipsen :)

De som gjort CCleaner har även tagit fram ett gratis program som kan försöka återställa filer ifall de blivit borttagna av misstag alternativt ifall enheten har fått något fel (som det verkar i ditt fall).
Det finns ingen garanti att du får tillbaka filerna men du kan ju pröva programmet och se om det lyckas hitta dina bilder.

Har du testat att sätta minnet i en annan USB ingång?
Detta har hjälpt mig många gånger.
#3 Toppen! Men, fungerar det även fast man skrivit över det sju gånger i CCleaner?

#5 troligen inte. om man får strul skall man så fort som möjligt köra någon form av recovery program som typ recuva. Börjar man köra CCleaner eller börja skapa nya filer eller använda minnet på annat sätt finns risken att de nya filerna hamnar på det ställe där dina gamla filer låg (ligger)
jag följde länken och installera programmet men datorn inget verkar fungera :(
datorn verkar ha problem att läsa usb minnet… :/

som #4 säger så hjälper det oftast att byta till en annan usbingång i datorn. eller en annan dator och skicka över till din. så länge som själva usb-stickan fungerar
#9 de e ju de som e problemet…datorn läser inte usb minnet, den kan registrera att det sitter i men om jag försöker öppna de så sejer datorn bara "sätt i en flyttbar disk f" lr vilken bokstav den nu råkar befinna sejj på…jag prövade att sätta in den i en annan datorn men den ville inte heller läsa det… :(

Då är det minnet det är fel på och för att få det att fungera får du lämna in det till nån expert på området .. Det kan lätt bli dyrt att få tillbaka förlorad infomation på minnen.

Det finns program att köpa som i regel klarar av att återställa filer från skadade diskar. För bästa resultat skall disken inte ha använts (eller åtminstone så lite som möjligt).
Programmen har oftast en demoversion som gör att du kan se vad som kan återställas men för att återställa krävs att du köper den skarpa versionen. Priset varierar men typ 500 kronor får man nog punga ut med om man vill ha något bra program.
Vilka program som är bäst vet jag inte men här är några exempel
http://www.p-dd.net/disk-recovery-software/windows-soft.html (data Doctor Recovery - den har jag testat och den funkade bra för mig - återställde det mesta men inte allt pga av att jag fipplat med disken innan jag körde programmet)
Pröva att ta hem demo versionen och kör mot USB disken så ser du hur mycket den klarar av att läsa från disken. Om det verkar OK kan du köpa den för ca 550 kr