ljud i mediaspelaren
Nu har har jag inget ljud längre ens på svt sida där mediaspelaren startar automatiskt har även provat öppna extern mediaspelare och där då vlc som alltid brukar fungera men inge ljud där heller och det är nog inte mer än någon dag sedan jag hade ljud på svt det var när fugelsang sköts upp .
Har tidigare haft ljudproblem men inte hittat felet men nu har de spridits tydligen så hur kommer man till rätta med det ?har nog de flesta codec men finns de något sätt att se vilka codec man har ?
mvh/bjorsa

Startade om datorn å då kom ljudet tillbaks på svt :-)
mvh/bjorsa

om man har för många spelare i burken så kan de problemen bli
ta för vana att använda en som du gillar och uppdatera den för jämmnan jag har haft likna konflikter med spelare
lite trött på att microsoft börjar låsa upp sina andvändare på
olika os ju :(
kolla så du ej har codecs konflikter
:)

Kan nog vara att jag har för många spelare .Hur kollar jag codec konflikt ?Kollade i enhetshanteraren men där fanns inga konflikter .
Och nu fungerar mediaspelaren från windows bra på svt men ibland har jag problem att få ljud på vissa videos men då kör jag med vlc och då brukar de funka men som sagt är ju en djungel att hitta i när det blir fel .
mvh/bjorsa

ja det är det :)
Har du möjligtvis mer än 1 ljudkort i datorn? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Julkort menar du:-) Nä Jim ett ljudkort som sitter inbyggt i moderkortet .
Men de vore trevligt med något program eller att xp själv kunde informera vilka codec man har och vilka man behöver men de knepiga är ju att ljudet lirar i en spelare men inte i en annan så alltså finns rätt codec men de vet inte spelaren utan ljud om å då är ändå han herre på täppen då det är windows mediaspelare bergis bill som ställt till det :-)
mvh/bjorsa

Gspot kollar upp vilka codecs man behöver iallafall till film men jag vet inte med musik men det är värt att prova det