Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 589 ggr
Hawknestgrove
0

Icke "rumsrent" Windows Xp proffesional..

det här kanske man inte skall prata om, men min upplaga av ovanstående operativsystem är sådant. Har klarat mig toppenfint hela tiden, två år, får fortfarande uppgraderingar, men gillar inte den trista skylten som kommer i högra nedre hörnet. dessutom så kan jag inte få explorer 7.0. Funderar på att köpa en riktig variant, vet någon vad det kostar? Nu bör den väl vara ganska billig, då Vista skall komma ut i början av nästa år. Sedan har jag en fråga till, jag har en alldeles laglig Office 2003, studentupplagan. Hur uppdaterar man den? eller måste jag köpa en helt ny upplaga igen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

johan
0

Du kan köpa en Windows-licensnyckel över nätet. Då får du ingen skiva och kartong, utan endast en giltig nyckel. Jag vet inte exakt vad dessa kostar, men om du t ex försöker ladda ned IE7 och kommer till WGA-skärmen så brukar man kunna göra det därifrån.

Har du funderat på om du hellre ska köpa Windows Vista som släpps 31 januari. Om du inte absolut behöver Pro-versionen så är Home-edition bra mycket billigare. Hemanvändare brukar inte märka någon större skillnad.

Du kommer kunna uppgradera Office 2003 till Office 2007. Vet inte exakt vad det kommer att kosta. Har för mig att studentupplagan brukar ligga på 1200 kr, så en uppgradering är nog ett par hundralappar mindre än det.

Jag gissar att du kommer få IE7 när dom släpper den svenska via Windows Update. Detta sker den 1:a januari. Iom att det är så mycket säkerhetsförbättringar tror jag inte dom vill att du kör IE6.

// Johan

Mvh // Johan

Hawknestgrove
0

Tack. Men vad kostar kalaset? Alltså windows Vista resp uppdatering av xp. Vad gäller office, så stämmer det, jag betalade ca 1200 kr. Så en uppgraderig där går på runt 1000-lappen alltså?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

johan
0

#2: En uppgradering kan säkert vara ännu billigare, men jag har rätt dålig koll på priserna då jag får min licens via jobbet.

// Johan

Mvh // Johan

pentsium
0

annars så kan man ju ladda hem ett WGA crack (sök på thepiratebay) och få ett genuint windows xp = gratis ;P

bildochfoto
0

Hmm….pentsium uppmanar inte du nu till något olagligt?

Shailina
0

Windows XP home edition med servicepack 2 kostar angiveligen från 1000 kronor och upp enligt denna länken till Pricerunner :)

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

pentsium
0

#5 jag har inte sagt att hon ska göra så bara förklarar hur man kan göra detCool