Scart till RJ45?
Jag söker efter nån adapter som gör att jag kan koppla en vanlig nätverkskabel i en scart anslutning. Anledningen är att min mamma har sin tv på ena sidan lägenheten och dvd:n (inbyggd i stereon) på andra sidan. Hon bor i en ny lägenhet med nätverksanslutningar överallt och en kopplingsbox i säkringsskåpet. Så jag vill använda de anslutningarna mellan tv:n och dvd:n.
Hittade en modell jag tror kan funka. Den finns här.
Finns det liknande i sverige att köpa eller måste jag beställa denna, och funklar det överhuvudtaget att köra med sådana?

Om man skulle hitta någon så räkna inte med att få någon bra bild… Nätverkskabeln är gjord för högfrekventa digitala signaler och har troligtvis ingen skärm. Om det dessutom ska gå fram och tillbaka genom hela lägenheten så lär det inte bli bättre.
Jag skulle satsat på en till dvd-spelare (ca 300.-) och ställa vid tv:en. Tror att du kommer undan billigare och du får en fungerande fjärr.
Aha dömt att misslyckas alltså. Kanske lägger ner hela alltihop då. Det är ju ändå inte jag som ska ha det så :D
Tänkte att det skulle gå eftersom jag ändå hittade färdiga sådana på sidan jag länkade till.