Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 1813 ggr
rumpino
0

Sälja beg dator på blocket?

kikar runt på blocket för att försöka få ett hum om hur mkt jag kan ta för min gamla burk .. mitt första intryck är att det är ganska höga priser generellt. speciellt om man sen kikar in på nån shop o jämför med en ny. frågan är bara om de verkligen lyckas sälja burkarna till de priserna?

är det någon som sålt dator på blocket o fått bra pris? (alt köpt)

den burk jag ska sälja är:

2,4ghz P4 processor
1024 mb internminne
~500gb hårddisk
GeForceTi4200 grafikkort (128mb)
Soundblaster Live ljudkort
Bra högtalare med subwoofer
Ny DVD/CD brännare
19 tums flatscreen (drygt ett år gammal)
Nytt tangentbord  
OBS! ingen mus dock!

Shailina
0

hur mycket kostade det nytt?

Generellt brukar folk flest inte prisa sina datorer korrekt så att säga… många tycker att priset är högre för en dator enn det som faktisk är :)

det är Pentium4 intel eller celron fex?

Jag tycker du skall kika på www.kominn.se

Dom sälger begagnade och nya datorer, och brukar ha ett bra pris för sina. sen kikar du på priset för monitor som liknar den du har. Plusssa dom två i hop och släng på en 500 kronor för tangentbord och högtalare. jag skulle gissa du hamnar på , tja, ungefär 4-5000 för det paketet där som jag tycker är hyfsat bra :) kanske även 6000

Ett tips kan va att säga "högstbjudande över x000 kronor" eller nåt, släng ut det på Tradera tex? :) om du välger utropspris på 4000 kronor för paketet, och någon erbjuder 6000 eller mer så.. ja? :D 

Sen får du ju fundera på om det blir med eller utan operativsystem och sådan :)

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

JimJ
0

Om du även nämner orden "Mycket bra speldator" och även berättar att Half-life 2 fungerar perfekt på den, så kommer du att få den mer lätt-såld. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

modmaker
0

Tror du får mest för den om du säljer den i separata delar… Men det är klart, det innebär ju mer jobb.

rumpino
0

oj, tack för svaren .. tror jag gjort bort mej .. lovade en kompis den för 2500 kr ..  =)

AktieTrader
0

2500 kanske var lite billigt tillsammans med skärmen. 2-2500 skulle du nog kunna krängt datorn för.

Här är ett pris från ett företag som handlar beg. pris utan moms

**IBM Netvista A30p
**

Pentium IV 2.53 GHz
512 MB arbetsminne
120 GB hårddisk
DVD-RW & DVD-rom
Diskettstation
128 MB Geforce4 TI4600 grafikkort
Turtle Beach ljudkort
10/100 LAN
USB 2.0 & Firewire
Win XP Home
3 års garanti
300+ tillgängligt

IBM Netvista A30p är en stabil arbetsdator från IBM:s kontorsserie som utrustats med multimediastöd i form av kraftfullt grafikkort, advancerat ljudkort och DVD-RW. Datorn är trots extrabestyckning en tyst och ergonomisk maskin som vi ger 3 års garanti på.

Tips:
3 års påplats-garanti +695 kr
Windows XP Pro skollicens +695 kr
1 GB arbetsminne +495 kr

1995 kr…..10 st: 19.500 kr 100 st: 192.500 kr