Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 600 ggr
rumpino
0

Musproblem

jag 'tappar' min mus ofta nu … markören syns men inget händer när jag rör på musen. tok-kör man den fram o tillbaka så kan man 'få tillbaks den' men ibland hjälper inte ens det. det är en MS intellimouse så jag tar ur den ur usb'n och petar in den igen, då funkar den igen.

vad kan detta vara? började igår och jag har ingen musmatta. kan den vara 'slut' har haft den många år.  det händer i princip hela tiden så datorn är knappt brukbar =(

rumpino
0

hittade en annan usb mus som jag provar med nu .. har kört den i 10 min utan problem .. så det verkar vara min andra det är fel på =(

Citron
0

Jag har nästan likadant problem med min Logitech MX310. Lasern slutar att lysa så fort jag rör på musen och den vägrar fungera. Men när jag lyfter upp musen så börjar det lysa igen. Det har ingenting med underlaget att göra, jag har testat alla möjliga olika. Heller är det inte drivrutiner eller USB-port det är fel på, jag har även där testat på olika datorer. Men jag var rätt "kärleksfull" mot min mus, jag tappade den nog inte en enda gång. Det bara hände en dag att musen började strejka. Jag växlar nu med en trådlös optisk mus och en klassisk Microsoft kul-mus. :(

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

rumpino
0

köpte en ny, blev en logitech mx518, verkar funka bra nu =)