Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1208 ggr
FridaYouKnow
0

Skivan vill inte ut!

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra! Skivan satt i när jag åkte till Cypern för ca 1 månad sedan, och när jag kom hem igen och skulle ta ut den gick det inte. Det har varit så i sedan dess (ca en vecka) och jag fattar inte vad som är fel, någon kunnig som kan hjälpa mig? Känns ju lite sådär att skicka in hela datorn p.g.a. en skiva Obestämd

pentsium
0

Finns ett litet hål bredvid knappen där du kan trycka in ett utvikt gem lite försiktigt så kommer skivan ut.

FridaYouKnow
0

Okej, då får jag testa det :) Tack

FridaYouKnow
0

Hur långt ska den kunna gå? Får in minst 2 cm men vågar inte längre… än så länge

FridaYouKnow
0

Okej, alltså det fungerar inte. Har tryckt in den en bra bit nu, flera gånger men det enda som händer är att skrivan börjar spelas, vad gör jag för fel?

pentsium
0

Du får ha ett ganska hårt gem som inte böjer sig i sidled när du trycker in det. Sedan så går inte släden ut mer än några millimeter, på vissa enheter inte alls utan bara låsmekaniken släpper. Då får du med naglarna eller en kniv samtidigt dra ut släden när du trycker i gemet.

Hjortronsylt
0

Vet inte hur Vista fungerar, men i XP kan man annars också gå in i Den här datorn och där högerklicka på skivan och välja Mata ut.

FridaYouKnow
0

Har fått ut den nu, den var öppen när jag packade upp den ur väskan efter en biltur :P Tack för hjälpen.

#6 Jo en sån finns i Vista också men det fungerade inte det heller..