Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 4691 ggr
BlueBunny
0

Att Filma med inbyggd cam???

jag har en Backard Bell och jag har länge undrat hur man får igång camen på den. Så jag kan filma/ta kort alltså.

När jag startar den i MSN funkar det bra, men jag undrar hur jag kan få igång den utan internet om ni förstår hur jag menar.

Något förslag?

pentsium
0

Den bör finnas som en enhet i den här datorn, annars så kan du öppna windows movie maker och välja "fånga video"

BlueBunny
0

vart hittar jag  det då? :P

guraknugen
0

I din andra tråd om ungefär samma sak gissade jag att du kunde hitta den genom att dubbelklicka på ikonen ”Den här datorn” (eller vad den nu heter nu för tiden). Var detta alltså fel? Kan inte kontrollera själv eftersom jag inte har haft windows sedan 2007, och då var det urgamla XP jag hade…

Om du inte hittar kameran där, kan det vara bra att du säger det, så att jag inte tipsar fler om detta…

BlueBunny
0

#3 När jag klickar på "Dator" kommer jag till "Hårddiskr (1)" och "enheter med flyttbara lagringmedia" :S

guraknugen
0

Okej, jag har för mig att även webbkameran fanns med där på min dator en gång i tiden, men jag minns nog fel då. Jag hade ju dessutom XP och det är ju inte omöjligt att du har något nyare och att det fungerar annorlunda vad gäller just den grejen.

Då får vi hoppas att någon annan som vet bättre ger sig tillkänna.

BlueBunny
0

ja, hette det bara "webcam" då eller? Eller det kanske du inte minns(?)

guraknugen
0

Bra fråga, men om man valde den fick man se sig själv i form av rörlig bild…

johan-ahlback
0

du kanske har något program i startmenyn? inbyggda cams brukar ha det.

Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.

Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

MadeByJohan.se

BlueBunny
0

#7 okej

#8 Jo problemet är att jag inte han den blekaste aning om vad programmet heter :S

johan-ahlback
0

gå in på enhetshanteraren via kontrollpanelen och kolla om din kamera finns med bland enheterna

Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.

Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

MadeByJohan.se

BlueBunny
0

Enhetshanteraren? Finns inte ens något som heter så :S

BlueBunny
0

jo, nu så, har hittat det men har inen aning om hur man får igång själva kameran. På enhetshanteraren står det att kameran ska heta USB 2.0 Camera(kan det vara rätt?) Men när jag söker på det kommer det inte upp någonting! :O