Fina ramar på bilder?
Undrar om det finns något gratisprogram (gärna för mac) där man på ett enkelt sätt (ett par klick eller så) kan välja bland olika ramar där man sen "klistrar in" en digitalbild.
Ja jag puttar upp jag med. Det enda jag har, är ett urgammalt program, som följde med min gamla scanner.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Om du har iWeb installerat på din mac kan du använda ramarna som finns där. Finns många att välja på.

då frågar jag om de finns något spdant program för windows…

iWeb ingår i iLife paketet tillsammans med iPhoto, iDVD, iMovie, iTunes och Garageband. Finns inte för Windows.

Har tyvärr inte iLife men får nog försöka skaffa det. Tack för tipset.

Finns säkert bättre program för att fixa ramar, men jag utgick från att du redan hade iWeb. Det brukar ju ingå när man köper en Mac.
Man kan förstås fixa sina egna ramar i Photoshop.
Har man psp, kan man göra ramar i det programmet oxå.
Ja, men psp är ju bara gratis i 30 dagr
#6: iWeb ingår nog bara i nyare macar, min är en gammal eMac.
#7: vad är psp?
#9: FastStone är bäl bara för Windows? Jag har visserligen en pc men alla fotografier (3 GB) ligger i macen. Ska ladda ner programmet på pc:n och prova.
Jag har hittat ett program, AKVIS frame suite, som fungerar så som jag vill, se bild.
Och ja, jag har bytt användarnamn - eller snarare slagit ihop mina två till en.
/Anna
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"
MEn Akvis är väl inte gratis heller?
Laddade hem det, men det höll bara i 30 dagar.
KAnske gjorde nåt som var fel…. inte olikt mig.
Finns även pixlr som är gratis, behöver inte ens laddas ner. Går att göra ramar själv där.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#8 PSP går att köpa, men hur mycket det kostar vet jag inte. Tror inte det kostar så jättemycket iaf. Jag har fullversion av psp
#13:
det var ju helt suveränt! Enkelt men fullt funktionsdugligt.
Gunilla:
inte gjorde du något fel med AKVIS, det var ju en demo så bilderna hade ju vattenstämpel på sig. Skit också.
Nu har det ju gått ett tag sedan jag startade tråden så naturligtvis har jag funnit lösningen på frågan: Photoshop brushes. Har även laddat ner iWeb som iboat rekommenderade. iPhoto hade jag innan.
Vad PSP är vet jag också nu, Paintshop Pro men det finns bara för Windows. GIMP har jag också laddat ner men min dator är för gammal. Eller om det är jag som inte fattar…
men var hittar man ramAR DÄR?
Var?
Finns mängder av olika fotoredigeringsprogram på nätet. De flesta har ett utbud av ramar. Mina ungdomar använder Picnik som finns som både gratisvariant och betalvariant 
/Désirée