Starta en Pc-speliFokus?
Vad tror ni om ett Pc-speliFokus?
Jag funderar att starta en. Spelar mycket pc-spel och har avverkat många FPS/TPS/RPG-spel. En lång period av mitt liv satt jag online med CS. Så jäkla kul!
I början på 90-talet började jag med spel som DOOM, Duke Nukem, Blood och Wolfenstein m.fl och blev jäkligt biten =oP
Min favorit är FPS helt klart, men annat går ner oxå ;o)
Finns det något intresse tror ni eller är det bara frågor om datorproblem, programmering och dylikt som går här *S*
Mvh: En tjej som älskar att spela, men saknar ett forum där man kan utbyta speltips, recensioner, realeaser, spelrykten m.m.

Varför inte. Just avslutat Silent Hill III, just nu "Just cause". - Startade fps med Wolfenstein på en 386a.

Ja dessa 386:or *ler*
Vi hade ju en "MicroBee" med pappersdisketter, stora som singlar, oxå *S*
Silent Hill-serien är skitbra tycker jag.
Jag måste klura på detta ett tag och se vad jag kan klämma in för grejer på forumet då.
Kom gärna med förslag, tips och råd =o)
Vad skulle ni vilja läsa om?

Verkar vara en bra idé.
Det viktiga är att man kan skriva bra artiklar, recensera olika spel, komma med tips och idéer mm. Till detta kommer ju att forumet blir levande och där tror jag inte det kommer att bli några problem.

En sak jag inte vill ha med är fusk ;)

#3 Jag kommer givetvis skriva artiklar, men det vore kul om andra också gjorde det. Alla ska kunna skriva om spel på forumet. Eftersom jag t.ex. inte kör så mycket onlinespel så önskar jag ju att andra skriver om det och får igång en diskussion. Jag önskar en slags delaktighet från er alla =o)
#4 Jag hatar fusk oxå så det blir inget sådant *ler*
#5 Jag har redan varit i kontakt med de ansvariga på iFokus och kollat vad de tycker om ideen och de tyckte den var bra, så nu gäller det bara att komma igång =o) Jag måste göra lite research först ;o)
Eftersom jag aldrig gjort något sådant här tidigare så vore det ju trevligt om ni som är intresserade hjälpte till med att utveckla sidan. Eller vad tycker ni ;o)
Kul att du startar ett forum om pc-spel lothus1.
/En som gav ut ett helt häfte med fusk för länge sedan :-)

#7 Vad kul att du tycker det =o)
Ha, ha, jasså, så här har det fuskats som #¤%"¤%&%¤ ;oP
Tur att man e så envis när man spelar att fuska vore dödsstöten för ens ego ;oP Jag vill gärna klara liret utan fusk. Annars går det ju inte att skryta hur bra gamer man e *S*

Har saknat en spel-sajt så vore trevligt om det dök upp en! Och gissar att i en pc-spels sajt så ingår även onlinespel?
Oskar

Kan det inte vara spel i allmänt? Både console och PC? Jag älskar gammla klassiska spel som Super-Mario och PacMan. :-)
Då får ju desutom sidan lite mer innehåll.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

blir det wow-snack kommer jag garanterat vara där =)
Kul idé med en spelsida!
Men jag fuskar så mycket jag vill. Det är jätteskönt att man kan bestämma själv när det passar och inte. Vissa spel är så otroligt tradiga att spela igenom bara för att få en speciell uppgradering. Ta till exempel NFS (Need for Speed). Jag vill inte sitta flera timmar och traggla bara för att få köra en kul bil. Jag vill köra den roliga bilen direkt. Då är fusk suveränt.
Varför ska jag spela ett spel på ett tråkigt sätt när jag kan göra det kul direkt? Jag är inget barn som mår bra av att vänta på jultomten bara för att det är karaktärsdanande… =)
Tom
låter bra smart det var en bra ide
#11 Jag med 

Kul:) bra ide.
Jag tycker det är lite svårt att hitta spel som jag gillar så en sån sida skulle jag tycka vara rolig.
Hej jag kanske kan hjälpa till med ett spelifokus?
Jag har startat en spelsite som har ganska mycket gaming.
Jag är också tjej och 28 och FPS nörd…

Jaaa….en dataspelsajt…skoj skjoj!
Kul med en spelsajt tycker jag :) Jag har lyckats undvika wow-träsket och sysslar med lite annat. Mest RPG:er, strategi och CoX ;-) Ja, och så sitter jag med Zelda på vår nya Wii just nu också :)
Nån mer som köpt en Wii här?

19
Fy fy fy fy dig vad avis jag blir!!! Jag älskar Zelda! Jag kan inte ens tänka mig hur fantastiskt nya Zelda måste vara.
Jag håller med om att det vore roligt med fokus på rpg och strategi.
:)
Jag vill också testa det nya Zelda. Gick på stan tidigare idag och letade efter ett Nintendo Wii som sista-minuten julklapp till syskonen. Men det är ju slut-sålt överallt. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson