Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1040 ggr
fiffiluren
0

Dell inspiron 6000

jag har för tillfället en Dell inspiron 6000 som det har visat sig är runt 6-7 år gammal (jag har "bara" haft den i fyra).

Nu är det så att jag antingen inte fick med nån skiva eller så har den försvunnit på vägen, men jag kan inte formatera om min dator eftersom skivan med alla grundinställningar är borta.

Så man måste skrapa ihop allt från olika ställen = mycket besvärligt. Har dessutom en inställning för lite så jag kan inte surfa på internet via kabel utan måste ha trådlöst.

Dessutom är den väldigt seg fast jag ganska nyligt har tömt den på grejer (avinstallerat och raderat).

Min fråga är nu, vet ni någonstans där man kan ladda ner eller beställa en ny skiva?

Kefa
0

Undrar om inte det enklaste är en XP skiva. (du borde ha en nyckel på datorn). Sedan kan du ladda ner det du behöver här; http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=se&l=sv&s=gen&ServiceTag=&SystemID=INS_PNT_6000&os=WW1&osl=se&catid=&impid=

Och även windows update, se till att du har drivisar till w-lan eller nätverkskort pöå en sticka eller dylikt så att du får igång internet. Sedan är det "bara" att tuta och köra. Det blir en dags jobb ungefär, men god belöning.,

fiffiluren
0
fiffiluren
0

kan man ladda ner grejerna därifrån? jag hittar ingen knapp som antyder det, jag hamnar bara tillbaka på listan…

Kefa
0

Nere på sidan finns dom olika grupperna. Klicfka på +tecknen.

fiffiluren
0

ok, tack :)

ska man då ladda ner allt var för sig, och bara det som rekomenderas? För jag vet inte vad allt är och morsan har inte riktigt tid just nu.

Kefa
0

Jag skulle ladda ner det som behövs för att få igång internet, W-lan eller nätverkskort. Och lägga det på sticka eller skiva. Sedan ger det sig.