På frihand i word
Jag har precis börjat använda ritplatta och undrar om någon vet hur man skriver t ex sin underskrift i ett worddokument?

Klicka på Rita i verktygsfältet. Gå sedan in Ritas verktygsfält och välj linjer och därifrån väljer du knappen för frihand.
Om du inte ser knappen för Rita i ditt verktygsfält så gå till Visa, välj verktygsfält och bocka för Rita.
Om du har Word 2007 så går du till Ribbon Format, längst till vänster har du under infoga figurer ikonen för frihand
Tyvärr verkar jag inte ha något frihandsval. Har letat under alla menyer utan att hitta det. Men nu har jag löst det med pennan iaf
Det fanns ett program med plattan som installerade funktionen i alla officeprogram. Lite konstigt att frihandsrita inte finns om det ska finnas

Frihandsikonen är ett litet kurvigt streck med en pil vid slutet längst ner
Hmm, den har jag sett men nu finns den inte

Och har du aktiverat Rita verktygsfältet (se mitt första inlägg hur du gör det
Jo då, rita är ibockat men inget kurvig streck med pil finns. Har inte saknat den förrän nu när jag började titta närmare på det. Kanske får jag installera om programmet och se om det hjälper.

Jaha ja! Där ser man! Den låg där och gömde sig trots allt. Ibland är man blind
Men jag gillar inte att man bara kan rita i den rutan som kommer upp, utan vill kunna rita mer fritt var man vill på pappret. Det kan man med ritpennan! Tack så hjärtligt för hjälpen