Var ska jag köpa? Och Vad? PC eller Mac-bärbart.
Jag blir tokig snart. Läser allt jag kommer över om PC och gick idag in på en Macaffär. Dreglade över design och allt med Mac, utom priset då. Vad ska jag köpa? Pc är mer viruskänsligt. Mac håller längre. Lättare, smidigare. Bättre layout. Har jobbat i båda.
Jag vill ha en smidig snygg och bra bärbar dator! Med kamera och hela kitet. Någon som vet???

Ja, vad ska du använda den till?
Design, då är det en mac eller som jag såg igår, en eee top.
Viruskänsligt windows, var inloggad som vanlig användare och inte admin. Annars finns linux som fungerar bra när man väl lyckats googla upp allting som ska installeras.

Jag vill ha en dator som inte krånglar , inte är klumpig och som kan lagra mycket bilder och dokument. Att den är snygg är bara extra plus. Den får inte vara för tung heller.
eee top, vem tillverkar den?

Eee är Asus. Men den är nog inte för att lagra massor av bilder.
Krångla kan alla datorer; hårdvaran i en ny Mac skiljer sig inte jättemycket från den i andra datorer, bara genomgående bra specifikationer och grejer som funkar bra ihop. Systemet är väldigt stabilt, och gränssnittet är enhetligt för olika program, vilket underlätter mycket när man ska jobba med datorn.
Om du alls funderar över att skaffa en mac, då är det en mac du ska ha. Det enda jag har emot dem är att de kostar lite mer, men det betyder inte att de är dyra. Det är skillnad på mycket pengar och dyrt.
Hade du frågat mig för strax över ett år sedan så hade jag svarat PC.
Men nu svarar jag, utan att tveka, Mac.