E-post "Hotmail" via Outlook Express?
Jag har sedan länge hanterat mitt hotmailkonto via outlook express, och det har gått bra. Nu måste man ju ändra inställningarna på outlook express för att det skall fungera efter den 1 september. Jag har följt Microsofts instruktioner och ändrat adresser för epost ut och epost in och övriga inställningar. Men, det fungerar inte! Inkommande mail fungerar, men utgående mail fungerar inte. Jag får olika typer av felmeddelande som t.ex. SMTP server hittas inte, eller epostadress felaktig.
Jag tycker jag följt instruktionen fullt ut, och kan inte se felet.
Är det någon som fått fart på e-posthanteringen via outlook express med nya inställningar?
Om ändringen ska göras efter 1 september så är det nog tänkt just så. Ändringar före fungerar med all säkerhet inte då.
Intressant! Vart har du läst att inställningarna i Outlook Express behöver ändras för Hotmail-konton?

Det kan mycket väl vara så som du säger att det inte fungerar förrän den 1 september.
Alla med Hotmail-konto har (under en längre tid) fått ett antal mail som information, och bl.a. hur man skall hantera Hotmail via Outlook Express enligt kopian nedan. I mitt fall så har jag gått på "Lägg till POP3-konto".
Alternativ till DAV om du använder Outlook Express
Om du använder Microsoft Outlook Express för att få åtkomst till Hotmail kan du antingen installera gratisprogrammet Windows Live Mail eller ändra dina inställningar för Outlook Express och använda POP3 (POP3 (Post Office Protocol 3) är ett protokoll som används för att hämta e-post från en e-postserver.) -protokollet i stället för DAV.
Använda Windows Live Mail som e-postprogram
Om du använder Windows XP med Service Pack 2 eller senare rekommenderar vi att du installerar Windows Live Mail för att få åtkomst till Hotmail. Windows Live Mail är ett e-postprogram som är gratis och som har många av funktionerna i Outlook Express, t.ex. funktioner för att hantera flera e-postkonton och synkronisera e-post, mappar och kontakter. Det innehåller även funktioner för filtrering av skräppost och en inbyggd kalendervisning som fungerar med din Windows Live Calendar.
Lägga till ett POP3-konto för Hotmail i Outlook Express
Det finns några skillnader mellan DAV och POP3. Om du t.ex. läser ett e-postmeddelande i Outlook Express visas meddelandet fortfarande som oläst i ditt Hotmail-konto på webben. Bara meddelanden i din Hotmail-inkorg visas i Outlook Express. Andra mappar och meddelanden i dem visas inte.
- Klicka på Konton på Verktyg-menyn i Outlook Express.
- Klicka på Lägg till och sedan på E-post.
- Skriv ditt namn och klicka på Nästa.
- Skriv din fullständiga Hotmail-e-postadress och klicka sedan på Nästa.
- Ange följande information och klicka på Nästa.
- Klicka på POP3 i listan Servern för inkommande e-post är en.
- Skriv smtp.live.com i rutan Server för utgående e-post (SMTP).
- Skriv pop3.live.com i rutan Server för inkommande e-post (POP3, IMAP eller HTTP).
- Skriv kontonamnet och lösenordet för ditt Hotmail-konto. Avmarkera kryssrutan Kom ihåg lösenordet såvida du inte är den enda personen som har tillgång till datorn. Kontrollera att kryssrutan Logga in med säker lösenordsautentisering (SPA) inte är markerad.
- Klicka på Nästa och sedan på Slutför.
- Klicka på Hotmail-kontot du lade till på fliken E-post i fönstret Internet-konton och klicka sedan på Egenskaper.
- Ange följande information under Serverportnummer på fliken Avancerat och klicka sedan på OK:
- Skriv 995 i rutan Inkommande e-post (POP3).
- Skriv 25 eller 587 i rutan Utgående e-post (SMTP).
- Markera kryssrutan Den här servern kräver en säker anslutning (SSL) under både Utgående e-post (SMTP) och Inkommande e-post (POP3).
- Under Leverans markerar du kryssrutan Lämna en kopia av meddelandena på servern om du vill visa dina meddelanden när du använder Hotmail på webben, i mobiltelefonen eller i ett annat e-postprogram. Outlook Express tar som standard bort meddelanden från Hotmail-servern när de har hämtats till datorn.
- Klicka på Stäng.
Jag har också problem med mailen via hotmail.
Jag får mail från en person som jag sedan ska svara på. Då är menyraden med "skicka" och de andra borta. Smilisarna och det andra på den raden är gråa och man kan inte använda de.
Jag får gå tillbaka till ett lite äldre mail och svara. Men det är bara på just dennes persons mail det blir så här. Ingen annans.
Jag har inte fått dessa info-mail alls. Och fattar inte vart felet ligger riktigt.

har man hotmail eller live adress blr man använda windows live mail då de passar bättre ihop. bara att skriva in mailen och lösen så är man klar.
Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.
Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus
Jag har Windows Live.
Jag har en telia adress och en hotmail, och jag skulle vilja ha båda mejlen i outlook, hur ska jag gå till väga för att det ska fungera?
Jag vill även kunna få de mappar jag har i hotmail ska läggas till i outlook.
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela
Vad är det för ett program som man ska ladda hem?
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

With Microsoft Office Outlook Connector, you can use Microsoft Office Outlook 2003 or Microsoft Office Outlook 2007 to access and manage your Microsoft Windows Live Hotmail or Microsoft Office Live Mail accounts, including e-mail messages, contacts and calendars for free!
Microsoft Office Outlook Connector fungerar bara med Outlook och inte med Outlook express.
#10 Så hur ska jag göra för att få hotmail fungera med expressen?

#11 det går ej, du måste ta livegrejjen i sånna fall tror jag.
#11 Hur fungerar livegrejjen då?
#14 Det står inte hur det fungerar på den sidan