Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 4121 ggr
ChristineL
0

Produktnyckel?

Hur får man en sådan? Jag kan inte använda office alls ju…

Fick nämligen den här datorn i princip ny av mamma och office finns men man måste tydligen ange en produktnyckel för att kunna använda det.

Richof
0

På datorer man köper idag ligger det bara en 60-dagars testversion av Office. efter dessa 60-dagar måste man köpa en licensnyckel för att kunna fortsätta använda Office. I samband med datorköp brukar man få köpa Office till reducerat pris ca 995:- Eller är du student så tror jag du kan få det ännu billigre. Köper du det som Retail ligger det på ca 1395:-

Zpookey
0

Ja…Office ingår inte som standard när man köper en dator. Men där brukar finnas en testversion. När den sedan upphört så kan du antingen gå och köpa en kod hos din datorhandlare eller direkt från microsofts hemsida. Det kostar olika mycket beroende på vilken version du vill ha men Hem- och studentutgåvan ligger på 1000-1200:-

För att aktivera testversionen på Office så anger du ingen produktnyckel när den frågar efter den utan trycker bara på "Nästa"….om din testperiod inte redan upphört dvs.
Som standard kan du testa Office 25 gånger…och har du köpt en "Office ready"-dator så ska där finnas en ikon på skrivbordet som gör att du kan få fram en produktnyckel som låter dig testa office i 60 dagar.

Richof
0

#2 - Du aktiverar testversionen online och inte via en nyckel.

ChristineL
0

Men vad skit då… :P

Det är ju bara word jag egentligen använder, man kan inte ladda ner det nån bra stans ifrån?

Zpookey
0

Nix…inte lagligt.

Men annars finns OpenOffice som stödjer .doc och de flesta andra officeformaten.
OpenOffice är helt gratis.

ChristineL
0

#5 - Tack! Ska prova med openoffice då :)

Zpookey
0

Om datorn har märkningen "Office ready" så ska en utökad testperiod redan vara installerad på datorn och där ska finnas en ikon på skrivbordet som man dubbelklickar på för att få produktnyckeln för 60 dagars test.  Denna nyckel hämtas givetvis över internet från Microsoft men du behöver alltså inte gå in på Microsofts hemsida och fylla i några uppgifter eller annat.

Richof
0

Japp

Du får valen:

1 ange produktnyckel

2. Köp produktnyckel

3. Aktivera 60-dagars testversion

Tror bara vi uttrycker det lite olika. Flört

Zpookey
0

Huvudssaken är ju att slutresultatet blir rätt :)

ChristineL
0

Vill bara säga att Open Office duger finfint för mig att skriva dokument på :) jag tackar och bockar!

Zpookey
0

Vassego :)

Du hade ju iofs en bantad variant av Word redan installerad på datorn…den heter Wordpad. Inte lika kompetent som Word eller OpenOffice men bas-funktionerna finns där.