Vad är det här?

Ser ut som om personen som lånade din dator försökt installera något för att köra klock overdrive för att snabba upp CPUn.
Kan vara lite farligt om man inte vet vad man gör eftersom det kan förstöra CPUn. Vet dock inte vad personen gjort så ta ett sanck med han/henne och se vad de försökte göra.
Programmet används till GPU överklockning. Allstå grafikkortet. Ganska onödigt idag med tanke på prestandan korten levererar. Men som föregående skrev så skall detta ENDAST göras av personer som vet vad det innebär.
Somliga tillverkare av grafikkort skickar med överklockningsvertyg med sina drivrutiner. Hänger det sig så, som det står i dialogen, så återgår inställningarna till senast fungerande så felaktig överklockning av GPU får sällan lika svåra koncekvenser som felaktig överklockning av CPU.

Oki men nu har jag kollat med honom och han sa att de skulle vara en bra sak för datorn och gå snabbare. Tycker inte om folk som håller på med saker dem inte vet vad det är Men min fråga nu hur gör jag för att åter ställa det igen som det var när jag skaffa kortet?
#4 Det ser ut som du har ett ATI-kort i datorn och då brukar det finnas en liten "instrumentpanel" (ATI-DashBoard) nere i systemfältet. Den bör du kunna öppna och i inställningarn kunna välja att den inte ska försöka att automatisk överklocka din GPU. Stänger du av den funktionen kommer inte dialogen att visas mer och ditt grafikkort alltid att köra på standardinställningarna

NU förstår jag inte hur jag ska göra eller hur du menar att ja ska göra.
Går det inte att bara göra en systemåterställning ?………
min räddare i nöden.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#7 I det här fallet funkar troligen inte en systemåterställning då Psyflex kompis förmodligen inte installerat nått utan bara aktiverat en funktion i programvaran för grafikkortet.
#6 Om du har startmenyn och aktivitetsfältet längst ner på skärmen så är "systemfältet" längst ner till höger. Den lilla ytan med mini-iconer. Där ska det finnas en liten icon som heter nått med ATI eller nånting om grafik (Graphics). Om du högerklickar på den ska du kunna ändra inställningar för grafikkortet eller kunna öppna ett program/dialogruta varifrån du bör kunna komma åt inställningarna.
Nånstans där bland inställningarna ska det finnas en val om automatisk överklockning som kan inaktiveras.
Eftersom jag inte vet exakt hur det ser ut på din dator, för det kan skilja mellan olika, så kan jag inte guida dig bättre än så.
I annat fall får du fråga din kompis hur han aktiverade det och incistera på att han hjälper dig avaktivera det.
Personligen hade jag låtit bero om det inte åsamkar några problem förutom att dialogrutan visas medan den gör de automatiska inställningarna. Krånglar det däremot så, såklart, skulle jag stänga av funktionen.