Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 574 ggr
Erik
0

Innehållsförteckningar

Är det någon som vet om jag kan få mina innehållsförteckningar i Word-dokument att automagiskt uppdatera sidnumren, eller kanske t.o.m. hela förteckningen? Som det är nu måste jag manuellt välja att uppdatera den - vilket inte sällan när jag ändrar någonting leder till att sidnummren blir fel. =(

Använder Word 2003 om det är någon skillnad versionerna emellan…

johan
0

Det finns inget automatiskt sätt, men det är ganska enkelt att trycka på Ctrl+A för att markera allt och sedan på F9 för att uppdatera fält.

Det går att se till att de alltid uppdateras före utskrift, men det är typ allt.

Mvh // Johan

charlie
0

Jag brukar alltid klicka på innehållsförteckningen och välja "Update field"

---

charlie
0

Högerklicka dvs.

---

Erik
0

#2,3 - Jo, det är vad jag gjort också, men jag upplever det som en typisk felkälla, då jag ibland glömmer det.

#1 - Låter ju lättare, speciellt om man har referenser i texten också. Men risken finns fortfarande att man glömmer bort. Följer inställningen att uppdatera automatiskt innan utskrift med dokumentet, eller är det en inställning i applikationen?

johan
0

Tror det följer med dokumentet.

Ett alternativ är ju att ju gör en dokumentmall med ett makro som körs när dokumentet öppnas och sparas. Makrokod som ligger i mallen följer ej med dokument. Vanligtvis är ju detta ett stort plus, men du kanske tycker det är dåligt just nu.

Mvh // Johan