Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 3009 ggr
Moa-16
0

Går inte att kopiera??

Måste kopiera några bilder till min dator. Men det går inte att höger klicka? Bara på första sidan? Någon som vet vad felet är??

beem
0

De bilder du vill kopiera genom att högerklicka på bilden…var ligger de bilderna ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Moa-16
0

Dom ligger på en blogg. Men det går att kopiera på första sidan..

Moa-16
0

Kan passa på och fråga. Hur man förstorar skärmen? Skulle ju kunna få bilderna genom att göra så också.

johan-ahlback
0

många bloggar har vissa skydd för att skydda bilder. är det dina egna bilder det rör sig om?

Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.

Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

MadeByJohan.se

Moa-16
0

Nä, det är mina bilder. Så det vore ju lite konstigt!

johan-ahlback
0

hlgerklicka och välj kopirebildadress. sen klistrar du in det i webläsaren

MadeByJohan.se

Moa-16
0

Men det går ju inte!

johan-ahlback
0

var ligger din blogg?

MadeByJohan.se

Kaj
0

#3 om du har Internet Explorer 8 så kan du förstora sidan genom att trycka ctrl och plustecknet. Varje gång ger en förstorning med 25%.
För att förminska trycker du ctrl och minus. För att direkt gå tillbaka till 100% trycker du ctrl plus 0

Du kan även välja att använda slidern längs ner till höger i IE8

beem
0

När du försöker kopiera får du då inte upp ett meddelande.

Många lägger j in en spärr i bloggen för att förhindra stäld av bilder men då brukar man få ett meddelande tex  "do not take my stuff" eller något liknande

Moa-16
0

Men det går ju inte att kopiera nåt. Bara iblandObestämd Alltså felet är inte bara på min blogg. Utan överallt. Måste vara fel på datorn? Eller någon knapp som man har råkat kommit imot eller nåt sånt?

beem
0

En optisk musar brukar få lite egenheter för sig. Om du har en sån så försök rengöra den under. Kolla även i kontrollpanelen under mus så du inte ändrat någon inställning där…..vad vet jag inte….bara ett litet tips.

beem
0

Kom på en sak till:

Prova göra en systemåterställning till en dag då du vet att det fungerade.

Moa-16
0

Nä, jag har ingen mus. Utan en sån här som finns på datorn.

#13 Hur gör man det?

beem
0

Om det är systemåterställning du menar så gör man så här:

Klicka på Start nere till vänster och därefter

Program -- Tillbehör -- Systemverktyg -- Systemåterställning

Där kan du nu välja "Återställ datorn till en tidigare tidpunkt" och välja tex 3 dagar bakåt då du vet att högerklicka fungerade.

Mitt tips är bara en chansning….jag vet inte om det fungerar…..men det kostar ju inte att försöka.

Sen är jag osäker på om (det i tiden mellan idag och det du ställer tillbaka datorn) har gjort automatiska uppdateringar…..om de försvinner. Kanske någon annan kan svara på det.

Loveferrets
0

Eller så använder du "skärmklipparverktyget", symbolen finns längst ner på vänster sida , så markerar du de du vill kopiera o vips så kan du spara den vart du vill. enkelt o praktiskt. så med andra ord slipper du återställa hela systemet .

Moa-16
0

#16 Jaha, men hur ser den där symbolen ut? Inget som heter så på min dator ser det ut som?

beem
0

Funkade det inte med systemåterställning ?

Skärmklipparverktyget finns väl bara i Windows Vista.

Moa-16
0

#18 Har inte testat låter så krångligt. Men jag får väl testa det..

beem
0

Det är inte krångligt…..följ bara precis efter det jag skrev…….resten sköter sig själv.

Loveferrets
0

#18, det har du nog rätt i förresten, det gäller bara i vista, i så fall kan du inte göra de ts, det är en extra funktion som finns i vista.

Kan du inte be nån hjälpa dig med systemåterställningen ? Troligtvis är det nog bara de du kan göra.

Moa-16
0

Nä, det går inte. Men om man förstorar skärmen och tar ett foto på skärmen, borde det ju gå. Men nu går det inte att ta foto på skärmen. Det var (prt sc) man skulle trycka på?

beem
0

Förlåt om jag är envis….jag måste fråga igen …har du gjort systemåterställning. Den brukar jag göra då jag har problem och den har hittills fixat allt för mig. Eftersom nu inte print screen verkar fungera heller bör du gör systemåterställningen.

Har du Windows XP ?

Moa-16
0

Ja, jag har windows xp. Men nu fungerar inte den datorn alls. Är nog något fel med själva anslutnings grejen..

Loveferrets
0

#24, Har du ingen som kan hjälpa dig Moa ?