Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 5788 ggr
Hawknestgrove
0

verktygsfält i telia webbmail?

använder den ibland och när jag mot min vilja använder I E, så finns det verktygsfält i webbbmailen, men inte i Firefox. Ominstallerat, men det har inte hjälpt. Avskyr att använda IE….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

johan-ahlback
0

det enda du kan göra är att ta det med telia.

Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.

Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

MadeByJohan.se

guraknugen
0

Har du provat med andra webbläsare än IE och Firefox? Exempelvis… ja, det finns ju massor… Opera är en av dem, som dessutom följer de flesta standarder rätt så bra jämfört med de flesta. Funkar det inte med Opera, så är det stor chans (dock ej 100%) att det är i Telia Webmail som ”felet” ligger.

Ett sätt att verifiera detta är då att ställa in Opera på att IDENTIFIERA sig som IE. Funkar det fortfarande inte, ställ in Opera på att MASKERA sig som IE. Om en eller båda av dessa åtgärder fungerar kan man vara nästan stensäker (återigen dock ej 100% säker, men ganska nära…) på att det är i Telia Webmail som felet ligger.

Detta förslag var bara menat som felsökning. Gillar du inte Opera är det bara att avinstallera det efteråt.

Hawknestgrove
1

har tagit det med telia… de hänvisar till deras nya dyra webbhjälp för 18 kr i minuten. OCh jag vill ha Firefox

guraknugen
0

Nu pratade jag bara om felsökning här. Tror inte att jag missade att nämna det. Alltså inget om att jag tycker att någon ska välja något annat än vad vederbörande redan har. Det hela gick alltså ut på att installera (tillfälligt, enbart för själva felsökningen) en webbläsare som inte är den man redan har och som dessutom följer standarder bra. Det MÅSTE inte vara Opera, men jag exemplifierade med den.

Att man vill ha Firefox måste inte stå i motsats till att felsöka med Opera (eller Safari eller vad man nu valde). När man felsökt och dragit sina förhoppningsvis inte alltför förhastade slutsatser, avinstallerar man bara den tillfälliga webbläsaren. Plötsligt har man återigen enbart Firefox, precis som innan.

Men visst är det enklare att bara skita i alltihop och bara hoppas att lösningen kommer flygande av sig själv. Och nästan lika enkelt är det ju att betala 18 kr/minut till Telia för att höra någon säga att man måste ha Internet Explorer för att det ska fungera…

Hawknestgrove
0

MEn snälla, jag är inte alls någon datorexpert och frågar här för att jag vill gärna ha hjälp på en femårings nivå, ungefär. JAg är med andra ord sk*trädd föratt lägga in massa grejer. HAr fått bra hjälp här inne förut, men ok, förlåt att jag frågade. Ska inte göra om det igen.

JAg får väl köra med IEtab, det är bara så.

guraknugen
0

Men jisses… vad är det som får dig att tro att detta är svårt? Och vad är det som är svårt? Att installera Opera? Ja, jättesvårt… vad kan det vara? Tre klick? Kanske lite svårare att avinstallera, kanske fyra klick, vad vet jag? Men man måste ju inte avinstallera det. Det räcker ju att låta bli att använda det, om man inte skulle komma på hur man gör.

Nåja, skit samma. Allt jag sagt har bara varit förslag. Själv skiter jag fullständigt i huruvida folk följer mina förslag eller inte, det är upp till var och en. Det finns alltid andra som har andra förslag, så det är fritt fram för var och en att välja vilka förslag man önskar ta del av. Passar inte mitt förslag så är det ju bara att välja någon annans förslag. Eller låta bli helt. Jag svarar på mitt sätt och den som läser det får göra vad som helst med det, exempelvis spy galla över det, som du så effektivt praktiserade nyss. Var så god.

Och att lägga sig på en femårings nivå är ganska svårt, i alla fall om vi pratar om mig som femåring; jag kunde inte ens läsa när jag var fem, så det skulle väl framtvinga att man förklarade med enbart bilder då. Jo, jag är medveten om att jag är ganska ensam om att faktiskt ha lärt mig läsa i skolan och inte innan, som alla andra.

Scar
0
guraknugen
0

#7: Vad menar du…?

Tungan ute

(Skojar bara)

Scar
0

Jag menar att det bara är tomt prat alltihop :)

guraknugen
0

#9: Fyndigt… Cool