MP3 taggar?

MP3 ID-taggar måste man själv koda upp. Detta kan man göra när man rippar filen till MP3 via sitt program för rippning (om det programmet stöder att du kan ange din MP3 taggar.
Jag tror t ex att Nero stöder att du taggar upp filerna med MP3 taggar
Jag satsar på bonusen: Mary J Blige. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Om du har cd-skivan så gör som kaj säger. Om du bara har mp3-filer så kan du högerklicka på låtarna och fylla i ID-taggarna själv.

#3) men det kräver väl att du har en funktion som medger att du kan tagga MP3 taggar. Dessa brukar vara köp-program annars brukar man inte kunna fylla i dem så de sparas.

Här verkar vara ett antal gratisprogram för att lägga till id3-taggar för mp3 filer

tackar!
#5 Du ska högerklicka i Winamp, inte i filhanteraren. Men med ett program är det hur som helst lättare, för då slipper du skriva in samma info i flera filer mm.

Jag kör iofs winamp, men jag brukar lyckas uppdatera info på filerna i bulk via Utforskaren. Bara att markera alla med samma artist och högerklicka, välja egenskaper och gå till sammanfattning. där kan man uppdatera artist och album. låttitlar blir ju värre iom att det är olika värden för alla. vet inte om det är den bästa lösningen, men det är en lösning i alla fall….

ah okej, tackar!
om jag fyller i winamp, följer det med då om jag använder filen i nått annat program eller mp3 spelare?
Så länge de andra programmen / mp3-spelarna stöde ID3-taggar så.