Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2611 ggr
Jenna-Gun
2009-09-22 17:45
0

Färglös :(

Jag råkade av misstag ändra
inställningarna på datorn :(
Har fixat nya inställningar nu.
Men alla sidor jag har som bloggen
och hemsidan finn det inga färger på.
Ifokus ser konstig ut,
Vad gör jag,
Någon färginställning?

radera
2009-09-23 02:45
0

detta kan vara en ren gissning (kan ej så mkt om detta) men kan det vara så att du råkat ta bort drivrutinerna för grafikkortet?!

ser bilden pixlig/kantig och konstig ut, inte så detaljerad som den brukar?

(den som vill får gärna rätta mig om jag har fel, är som sagt bara en ren gissning från min sida)

Jenna-Gun
2009-09-23 11:41
0

Eftersom jag inte ser bilder så vet jag inte det.

Misstaget blev att det var windowa standardinställningar som visade sej. Har inte tagit bort nått, vad jag vet. Hur/var ser man om det är borta.

Jenna-Gun
2009-09-23 15:18
0

Laddade hem IE8. ingen skillnad

Kaj
2009-09-23 16:04
0

Om du har XP gå in på skrivbordet och högerklicka och välj egenskaper, inställningar.

Där har du inställningar vad gäller bildskärmen. Kolla att den inte står på 256 färger eller något sådant. Den bör stå på 32 bitars tru color.

Om du har Vista gå in på knappen start och sök efter bildskärmsinställningar så skall du hitta samma sak där.

Har du Vista kan du även gå in och göra en återställning till en återställningspunkt från ett datum då du vet att skärmen fungerade med färger.
Gå då till start och sök på systemåterställning.

Om du har något annat OS typ MAc od. vet jag inte hur du skall göra

Jenna-Gun
2009-09-23 17:53
0

Har XP

Och det är 32 bitar

Jenna-Gun
2009-09-24 11:55
0

Är det ingen som vet vad jag kan göra åt detta.

Då får jag väl lämna i datorn på firman jag köpt den.

Hade ju tänkt slippa den utgiften

radera
2009-09-24 12:20
0

du kan väl iof installera om XP. och om den har rätt bildskärmsinställningar så kanske det här med att drivrutiner för grafikkortet saknas, därför blir bilden sämre. men som sagt ren gissning.

Jenna-Gun
2009-09-24 18:29
0

ok men installera om det kan jag inte göra själv

Hjortronsylt
2009-09-24 18:44
0

Jenna-Gun, har du testat själv att Googla efter svaret?

Har du ringt till den tekniska supporten på det märke din dator har (Dell, Acer etc)?

Det gick att läsa på Google att problemet du beskriver ev. kan vara att det är fel på en drivrutin till grafikkortet.

Kan du bifoga en print-screen (bild av det du ser på skärmen) och visa här, så blir det kanske lättare att hjälpa utifrån det man ser.

Jenna-Gun
2009-09-24 19:10
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den delen ned färg är som hemsidan ska se ut,

den vita är som den ser ut i min dator nu

radera
2009-09-24 19:53
0

googla på det som #9 säger. ser ju konstigt ut. är det bara när du går in på olika sidor med internet explorer eller firefox eller vad du nu använder som det ser "fel" ut. eller ser skrivbordet och annat ävrigt i datorn konstigt ut?

Hjortronsylt
2009-09-24 21:01
0

Hm, det där ser verkligen inte kul ut, men jag har faktiskt inget svar på vad som kan ha hänt. Tyvärr!

Såg att bilden du visar är från din hemsida, som du har en länk till i din presentation. Men när jag öppnar sidan ser den hur tjusig ut som helst, inga konstigheter alls.

Använder du något speciellt program för synskadade så kan det kanske vara orsaken? Man ser på bild-dumpen du bifogar att html-koderna syns, bl.a.

guraknugen
2009-09-24 21:05
0

Det ser ut att vara någon inställning du råkat göra i din webbläsare. Det står ju exempelvis ”table”, ”center”, ”font” och liknande lite här och var. Dessutom är ju inte teckensnittet samma på övre och nedre delen av din bifogade bild. Jag skulle inte misstänka grafikkortet i alla fall.

Verkar vara något sorts läge för felsökning eller liknande i din webbläsare.

Jenna-Gun
2009-09-24 21:25
0

Den nedre bilden är från frontpage. då ser det ut så,

den vita delen är som jag ser hemsidan i IE8,

Nej detta blev när jag av misstag klickat så att alla mina inställningar blev windows standardinställningar.

Finns det några inställningar att föra på IE8 kanske.

Jalking
2009-09-25 00:47
0

Efter lite letande i IE:

Klicka Verktyg > Internetalternativ
I fliken Allmänt klicka på Hjälpmedel
Troligen har du en bock i Ignorera färger som anges på websidor.
Ta bort den bocken > Klart!

Jenna-Gun
2009-09-25 11:27
0

Ledesn men det hände inget.

startade om datorn . Men nej inget.

Jalking
2009-09-25 14:17
0

Hm?? Jag fick min IE att se ut precis som på din bild när jag testade att bocka i den rutan.
Jag tror ändå att det har något med hur IE visar sidan att göra, inte ett drivrutinsproblem. Kan du på något vis ha stängt IE för CSS? (Har ingen aning om hur det ska ha gått till. Använder sällan IE själv)

Jenna-Gun
2009-09-25 15:12
0

Jag tror inte längre att NÅTT är omöjligt.

Bill inte installera rätta talsyntesen förän jag haft in datorn på koll.

Har ett Windows XP som var en kopia fast den har nyckeln nu.

Men eftersom jag inte är säker på att alla komponenter finns.

Då får dom ta bort det gamla och installera ett nytt.