internet explorer

varför inte köra firefox helt när du redan har det installerat?
#0: Vad menar du med ”ett annat Internet Explorer”? Vilket IE hade du tidigare och vilket IE laddade nyss ner?
Annars, rent generellt, bör man inte använda IE över huvud taget, men å andra sidan finns märkligt nog folk som är av andra åsikter där, men jag har ingen aning om varför och det är kanske inte så intressant heller.
Sedan lät det lite kryptiskt där med ”fungerar inte på min data”. Förmodar att du menar ”dator” där (alltså själva ”apparaten”, i motsats till ”data” som är sådant en dator arbetar med och/eller bearbetar, exempelvis bildfiler, textfiler, videofiler, ljudfiler, skript och så vidare väldigt länge). Om inte, vad är det för data du åsyftar? Själva webbplatsen?

Jo, Internet Explorer fungerar faktiskt på din dator, det är ju den som visar bilden som du har postat här.
Det som däremot inte verkar funka helt OK är din koppling till Internet. Den hittar du under Internet-alternativ i kontrollpanelen. Det kan vara en felaktig inställning, eller ett tillfälligt fel. Beroende på vad du har för anslutning till Internet behöver du på något sätt tala om för datorn vad den ska göra för att komma åt den.
Fast om man provar med en annan webbläsare, i synnerhet om man redan har en installerad, så får man ju direkt svar på om själva webbläsaren är inblandad på något sätt. Men visst ser det ut som att det är uppkopplingen från något till något annat som strular.
#2 Guraknugen. Kommer bara med en liten inflik ang. Internet Explorer. Håller med dej om att det är en webläsare man gärna skulle vara utan. Men tyvärr så finns det stora problem med att få vissa funktioner och tjänster att fungera med Firefox än så länge.
Ex.vis så fungerar inte E-legitimationen (för att logga in och betala) via Firefox hos Apoteket.se av någon outgrundlig anledning. Inte heller går det att hyra filmer och se via Firefox, ex.vis hos Film2home.se. Då måste man stänga ner Firefox och vackert öppna IE8.

E-leget fungerar aldeles utmärkt för mig i firefox. att film2home inte fungerar beror troligtvis på att de kanske använder sig av microsofts drmskadeprogramvara…
Jag vill ha internet explorer för att msn fungerar inte utan det på min dator!!
#7, Du ska inte behöva förklara dig varför du har ie, vissa gillar det bäst o vissa andra gillar annat så bry dig inte om de.
Det verkar som (vad jag kan se) att det är din internetanslutning som ej funkar, kolla upp vilken du har o försök o anslut, funkar inte det så ring din internetleverantör och be dom hjälpa dig, dom kan för det mesta guida dig hur du ska göra via tel, lycka till.
#0 jag tycker det ser ut som att i firefox har du anslutning men inte i IE, hur länge har det varit så?
#5: Har inte haft IE på flera år nu och inte haft några problem som inte gått att lösa. Det som inte har fungerat i Opera har fungerat i Firefox och tvärt om, men det mesta har fungerat i båda webbläsarna. Jag är ju dock inte du och har därmed inte samma behov, så att saker inte fungerar för dig kan jag ju inte säga emot, men fungerar din E-legitimation på andra ställen än apoteket.se?
Min bank (ICA) har ju äntligen börjat med E-legitimation nu och den SKA, enligt dem själva fungera med Firefox, både med OS X, Linux och Windows. Har dock inte provat själv än då jag inte skaffat deras E-legitimation, men det lutar starkt åt att jag kommer att göra det, då min gamla (Nordea) vägrar att fungera fullt ut i något annat än Windows och Internet Explorer. Visserligen SKA det fungera med Firefox, men för min del har jag bara fått vissa saker att fungera. Det märks att de bara lägger ner energi på den stora massan, så att säga.
Nåja, ska inte orda mer om det nu, för då stör sig väl folk för mycket, som vanligt.

Kollas under Verktyg, Internet alternativ, och fliken anslutningar. Här skall du inte ha någon proxy konfigurerad för då kan du få problem.
Proxy kan du ha fått om du t ex har en jobbdator som du tar ehm och jobbar med. Då kan det behövas att man slår av proxy inställningen. Du kan även få proxy inställningar om du kör vissa program eller spel.
vet ej om detta är ditt problem men du kan ju pröva. Lan inställningarna bör vara blanka om din internetleverantör inte kräver en proxy förståss.