Kopiera/klistra in
Godmorgon, Jag kan inte kopiera och klistra in en länk här på ifkous, vet någon varför ? Har vista och kör med firefox. Det funkar dock på andra webbsidor. Tack på förhand.

Använd ctrl+v för att klistra in så fungerar det även i firefox.
Tack för svar men det funkar tyvärr inte, annars var det en bra o enkel lösning he he.
Händer det inget? Får du upp "kopiera text" rutan som används i iFokus?
Om jag ska kopiera en länk t.e.x så markerar jag den o försöker då klitsra in den i ett inlägg och det är de som inte funkar.De kommer uppen grå ruta som säger "kopiera/klistra in är ej tillgänglig i din webbläsare" , sen står det vill du veta mer eller "chansel" och när jag trycker på "vill veta mer" så kommer jag tillen eng sajt somjag inte fattar nånting av.
Jag översätter den här eng sajten på svenska o då står det att jag ska leta upp min firefox profil katalog men jag har ingen sån för har letat, men det funkar ju på andra sajter därför tycker jag det är konstigt.

Om du vill klistra in en länk i ditt inlägg kan du trycka på knappen som ser ut som en kjedja och kopiera in länkadressen i rutan som kommer upp. Du bör skriva något som länktest också.
Om du ska kopiera in en text så ställer du markören i inläggsrutan efter att du kopierat något (ctrl+c) och trycket ctrl+v så ska det komma upp en ny textruta som du kan kopiera in din text i och välja infoga.
#6, Tack men det funkar inte det heller, har provat med en hel del lösningar men det hjälper inte, blir galen.
#6, Och när jag gör det så kommer den gråa rutan upp som jag nämnde ovan, är du med ?
Jag löste problemet. Tack för hjälp i alla fall. Det var uppenbarligen nått tillägg man var tvungen att installera för att få det att funka.
#3: Aha, har alltid undrat varför den irriterande rutan alltid kommer upp. Undrar om det är möjligt att få de som utvecklar denna webbplats att ta bort de dumheterna och låta det fungera som det gör på alla andra forum. Blir lika irriterad varenda gång den meningslösa idiotrutan kommer upp.
I firefox måste man som hon antyder koiera in en kod i en .js fil eller vad den heter. för att kunna klippa o klistra på de flesta sajter på nätet. är man lat som jag så har man svårt för o ta tyag i det problemet… men en dag så..
#10, de var som tusan, trodde jag var ensam om detta dilemma, jag har inte fått rätsida på det ändå (trots inlägg 9, för det var bara igår de funka), så har fått tips att avinstallera firefox o hämta de igen.
#11, enligt andra som har firefox så ska inte detta alls behövas så vad är då detta ? Dom har inte behövt dona med koder eller ändra hit eller dit.
putt
#12: Själv använder jag Opera och har problemet ändå, då det är ju inte specifikt för Firefox heller. Det är nog mycket möjligt att man kan komma runt det även med Opera, men jag har haft roligare saker för mig än att ta itu med just det problemet… Jag kommer runt det delvid genom att trycka Esc, då försvinner rutan. Texten som skulle klistras in är redan på plats när rutan dyker upp och själva rutan är helt tom (förutom knappar, en kryssruta och lite annat) så jag förstår verkligen inte poängen med den, men den kanske ser annorlunda ut i Firefox…
#14, Okej, men det funkar ju i IE utan problem, varför gör det inte det bara för att man har en annan webbläsare ?
Detta ska lösas på nått sätt.
#15: Kanske, och nu gissar jag bara, för att man har anpassat sidan till IE istället för till internationella standarder…
#16, tja det ligger kanske en poäng i det men då återstår frågan, hur löser man de ?
Det verkar som problemet är löst nu, fick dona o greja ett tag men det är dåligt att man ska behöva fixa o greja för att få saker att fungera felfritt.