Ang FON router
Var du en utav de lyckliga som beställde en gratis FON router?
Gjorde du din beställning före den 27:e November och fortfarande inte erhållit ditt paket? Då har det förmodligen blivit någonting fel.
FON meddelar att det förmodligen har blivit någonting fel under beställningen om man gjorde den innan den 27:e November. Då ska man skicka ett e-mail om det på engelska eller spanska till shop@fon.com. Inkludera namn, adress, telefon, e-mail och ordernummer.
Om du beställde en FON router efter den 27:e November, kommer paketet att skickas iväg från Spanien i slutet av denna vecka. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Vad säger de olika operatörerna om att man delar med sig av sitt internet? Har inte riktigt blivit klok på det.
Man får ju själv välja om man vill dela med sig utav sin uppkoppling eller inte. Men då koster det pengar.
Jag kan inte hitta någonting i stadsnätets avtal om att jag inte får dela med mig utav mitt internet i en tjänst som denna. Det är ju precis som om jag bjuder hem en kompis med bärbar dator och han får sitta på balkongen och surfa på mitt bredband.
Igentilgen borde min operatör bara vara glad. Min uppkoppling går i max dygnet runt. När FON routern kommer, tänker jag dela med mig utav 2 Mbit. De 2 Mbitarna kommer knappast att bli använda fullt ut och dygnet runt. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Inte i stadsnätets avtal men din internetleverantörs avtal då (stadsnätet är ju bara kärnan)? Jag vet att telia inte tillåter detta.
Ha, typiskt, jag beställde min den 25:e november…
Jag får maila och säga till att den inte kommit.
Tom
#1 Ingen operatör har aktivt sagt nej hittills. Däremot har flera gett ok till kunderna att använda FON. Den största aktören i Sverige som gett klartecken är Telenor, som bland annat har Bredbandsbolaget och Glocalnet i sin koncern.