Problem med PST filen
Varje år brukar jag byta PST fil i Outlook, den tenderar att bli stor. Det brukar fungera bra. Nu vart det dock problem. När jag skall öppna den gamla, då blir datorn jätteseg, den fryser helt enkelt. Jag misstänker att det har med indexeringen att göra. Det är i W7, på en äldre dator med XP pro utan Windows search är det inga problem. (Jag delar nämligen PST fil via USB pinne.)
Vad skall jag göra, låta den stå en dag??
*puff*
Ingen som har en ide? Jag har prövat stänga indexeringen, men det hjälper inte. Normalt använder jag någon procent av processorkraften, om jag öppnar den gamla PST filen i Outlook vips är jag uppe i 100% och datorn låser. I jobburken med XP där går det för jag har inte snannsökning pga för klen dator, men med W7 och modernare dator där är det kört.
Har du kollat under Arkiv/Datafilshatering och valt att komprimera pst-filen?
Har man jobbat mycket mot en pst-fil, lagt till och tagit bort så är det så knepigt att en pst-fil inte krymper om du tar bort något med mindre än att du kör en komprimering efteråt.
Det finns också ett litet repartionsprogram för att reparera ev. skadade pst-filer. Kommer inte exakt ihåg vad det heter, men kommer jag ihåg det på måndag så kan jag kolla på jobbet och sen länka om det finns intresse.
Den är ju inte trasig. Den fungerar hur bra som helst om man har den ensam, eller kör i XP utan sökning. Men eter byte till annan fil slöar den ner burken i W7 när jag öppnar den,
#3 Ok, men har du försökt komprimera den enligt ovan för att se om det ev. blir bättre?
Är den ändå stor trots komprimering, upp mot 1GB, så börjar man slå i Outlooks tak och rekommendationen är att dela den i 2 pst-filer.