Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 6006 ggr
beem
0

Högerklicka - klistra in fungerar inte

Jag vill kopiera en instruktion från nätet. Jag markerar texten och kopierar den med högerklick+kopiera.

Sen vill jag klistra in den i word----högerklicka+klistra in.

Det fungerar inte. Inte heller CTR+C och CTRL+V.

Textn går kopiera och klistra in i ett excel dokument och även i anteckningar.

Varför inte i word ?

Jag har Windows XP / 7 IE 7

Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
0

Ja nu kommer jag med ett 1/2 svar själv.  Jag testade olika tryckningar och hittade då att om jag trycker Alt GR V så får jag upp en ruta där jag kan ställa om olika texter bla formaterad eller oformaterda text. Jag ändrade där och då gick det att klistra in.

Då kommer fråga nr 2:

Vad är oformaterad och formaterad text ?

När jag kopierar en text från nätet hur ser jag den skillnaden ?

Inkanyezi
0

Formaterad text är text som innehåller formatelement, som font, storlek, stycke, kursivering etc.

Oformaterad text är sådan text som skrivs i en editor, som bara innehåller ASCII-sekvenser, sån text som skrivs in ifrån ett tangentbord.

När man kopierar in text i Word, kopieras den vanligen med formatering, så att om den till exempel är i 9 punkters Garamond, så kommer den in i 9 punkters garamond, även om det i styckeformatet används till exempel 11 punkters Times New Roman. Om man kopierar in oformaterad text, så kommer den in med det format som gäller för stycket där man kopierar in den.

Om stycket där man kopierar in inte har något format, så kommer oformaterad text in som "system", den text som är standard för systemet. Oftast finns ett standardformat för vilket stycke som helst, så att det vanliga är att oformaterad text får styckeformatet "standard".

beem
0

Oj….det där var överkurs för mig men jag förstår ungefär hur det ligger till. Tack för hjälpen.-