Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 1696 ggr
[SarahOhrn]
0

Tips på bra laptop

Jag har köpt mig en MacBook för ett par månader sen och är visserligen nöjd men jag vet inte om Mac är nåt för mig, jag är nog en windowstjej! ;) Haha. Det är ganska jobbigt att inte kunna öppna vissa filer osv. Har blivit kär i Mac men ja, det är dels för dyrt för mig och även lite krångligt. Det kommer göra ont att sälja den, men nu till min fråga.

Jag behöver tips på bra laptops som ligger runt 13" helst, eventuellt aningen mindre. Det är ett stooort plus om den finns i rosa och inbygd cam är ett måste. Sen ska den ju funka hyffsat till att surfa, skriva saker, redigera bilder (kunna ha photoshop, illustrator o liknande) och småspel. Så den bör ju ha någorlunda prestanda i alla fall!

Prisklass: Upp till 6000 kr ungefär

Snälla, ge mig tiiips! :D

[SarahOhrn]
0

Den bör ha någorlunda bra batteritid också, viktigt!

[SarahOhrn]
0

Och den får inte bli för varm o fläkten, då både min ggamla fujitsu siemens (som blir EXTREMVARM) o min mac blir ganska varm :/

Isak
0

Annars kan du ju alltid köpa Windows och installera på macen?

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

[SarahOhrn]
0

#3 Blir ännu dyrare tyvärr. :/ Grejen är att jag DELS egentligen inte har råd o betala av 12 000 på den här och dels att jag vill ha pc o då är de enklare o sälja den här o köpa en pc. Sen blir macen ganska varm i fläkten också :/

[SarahOhrn]
0

Och den är rätt tung.

Kollar mest runt för o se om det finns nån dator jag skulle kunan tänka mig byta mot macen