Samsung NC10?
Har någon erfarenhet av denna dator? Den verkar ha fått riktigt bra recensioner bara man köper till 2 gbg ram-minne för några hundringar! Lätt värt! Och förutom att pekplattan är lite liten men får ju köpa en extern mus till då.
Men, är ljudet så fruktansvärt dåligt som det sägs? Så man kan inte kolla på film och höra vad dom säger?? :S
Och jag fattar inte, varför folk velat vänta o köpa modellen med 3G? Kan man inte surfa med trådlöst wifi??? Eller jag är inte så insatt i det där.
Tänk på att det är en sk. netbook och att processorn i en sån är lite klenare än i en standard bärbar.
WiFi är ju inte tillgängligt överallt vilket 3G i stort sett är, åtminstone så länge du håller dig i någorlunda bebyggda trakter eller efter större vägar.
Däremot så är ofta batteritiden bättre i en netbook än i en standard bärbar

Angående ljudet så e det kasst på alla bärbara datorer, använd hörlurar eller externa högtalare istället.
#1 Okej! :) Jo, jag har mobilt bredband ändå så tänkte mest så jag kan koppla upp mig på skolans trådlösa o sånt! :p
Ja, det är klart dom är lite klenare men sen använder jag internet, skriva på, redigera lite bilder, o spela små nätspel typ. Så det borde ju funka, den verkar inte vara sååå himla seg heller enligt recensioner verkar den riktigt bra för o va en netbook. Men sen har även sambon en stationär jag kan använda till det som behövs… Men ska fundera på de! :)
#2 Mja, fast min macbook t exh ar hyffsat ljud. Jag kan kolla på film o höra vad dom säger, lyssna på musik rätt högt o sånt. Likaså min gamla fujitsu siemens, men tänkte om den va sämre än normalt på bärbara då nån skrivit att man inte ens hör när nån pratar på datorn.. :S